معارف و سيره رضوي سرمايه‌اي براي تحقق تمدن نوين اسلامي است

معارف و سیره رضوی سرمایه‌ای برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمين گنابادي‌نژاد، با اشاره به اينكه بسياري از نعماتي كه در اختيار داريم به بركت وجود ثامن الحجج(ع) است، گفت: معارف و سيره رضوي سرمايه‌ ما براي تحقق تمدن نوين اسلامي به شمار مي‌رود.
به گزارش کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت: دهمین وبینار تخصصی دهه کرامت پنج‌شنبه 12 تیر با حضور حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد»؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و «سید محمدجواد هاشمی نژاد»؛ مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

 
بر پایه این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد، در این وبینار طی سخنانی اظهار کرد: دهه کرامت امسال از جمله دهه کرامت های متفاوتی است که بعد از پیروزی انقلاب تجربه شده است و این مساله به دلیل شیوه ویروس کرونا و شرایط خاصی است که حاکم شده است، با توجه به این مساله برنامه های فرهنگی و مذهبی بر اساس رعایت الزام‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.
 
 
 معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: شعاری که امسال برای دهه کرامت با عنوان «خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل‌بیت(ع)»، انتخاب شد بازگشتی دوباره به معارف ائمه اطهار(ع) بوده و معارف رضوی را زنده می کند، به بیان دیگر برای رفع مشکلات و موانعی که در مسیر زندگی با آن مواجهیم به آن حضرت روی بیاوریم.
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد افزود: دهه کرامت امسال مجالی است تا نعمت‌هایی که در ایران اسلامی به برکت علی بن موسی الرضا(ع) در اختیار داریم بازخوانی کنیم، مجموعه مزیت‌هایی که در کشور ایران وجود دارد و نعمت‌هایی که در ایران اسلامی شاهد آن هستیم، امنیت و آبادانی که در اختیار داریم و همچنین رشد علم وفناوری که داریم، همه حکایت از این برکات دارد، به ویژه که حتی در دوره کرونایی دستگیری وسیعی ذیل رزمایش همدلی از آحاد جامعه صورت پذیرفت.

 

 
وی با بیان اینکه همه این موارد به یاد ما آورد که سر سفره امام رضا(ع) و معارف آن حضرت زیست می کنیم، تصریح کرد: امسال مجالی فراهم شد تا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تلاش مضاعفی شود، چرا که بر این باوریم که معارف رضوی و سرمایه ای به نام امام رضا(ع) که در اختیار ماست برای رسیدن به این هدف موثر است.