دهه كرامت فرصت مغتنمي براي گسترش اخلاق‌گرايي در جامعه است

دهه كرامت فرصت مغتنمی برای گسترش اخلاق‌گرایی در جامعه است

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹
خضريان، با تاكيد بر اينكه دهه كرامت دوران طلايي براي گسترش اخلاق‌گرايي در جامعه است، گفت: با فضليت‌جويي و اخلاق‌مداري مي‌توان جامعه را به سمت مسير سعادت سوق داد.
«علی خضریان» در گفت‌و گو با کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت، با اشاره به اینکه امام رضا (ع) و خواهر گرامی‌اش اسوه‌های اخلاق هستند، افزود: این بزرگواران در بین مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان جایگاه و منزلتی بزرگ و ستودنی دارند، بنابراین لازم است تا با بهره حداکثری از ایام  دهه کرامت در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی گام برداشته و با الگوبرداری و نگاه درست و ویژه به سیره اهل بیت (ع) راه درست زندگی به سبک اسلامی  را پیدا کنیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسط اخلاق‌مداری سبب تقویت نشاط و امید در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: اگر بتوانیم اخلاق‌مداری را در جامعه گسترش داده و آن را نهادینه کنیم، مطمئنا نشاط، شادابی و امید نیز در وجود تک تک آحاد جامعه به ویژه نسل جوان موج خواهد زد.

 

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که متاسفانه عده‌ای تلاش دارند تا دائم بر طبل ناامیدی و ایجاد دغدغه در جامعه بکوبند، افزود: این در حالی است که بیان سیره اخلاقی و سبک زندگی اهل بیت (ع) گامی مثبت در  راستای ایجاد فضای نشاط و امید در کشور است.

 

وی  با اشاره به اینکه بخشندگی و کریم بودن امام هشتم (ع) و خواهر بزرگوارشان علت نامگذاری این دهه تحت عنوان دهه کرامت است، افزود: اخلاق،مهمترین عامل  نجات فرد و جامعه از آسیب های اجتماعی است؛ بنابراین شکوفایی فضایل انسانی درجامعه در گرو تاسی از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار است.

 

نماینده تهران با بیان این مطلب که امام رضا(ع) در راه گسترش علوم و تبیین دانش زمانه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد، خاطر نشان کرد: ما نیز می توانیم با گسترش سیره و سلوک اهل بیت (ع) در جامعه ضمن آشکار کردن مبانی حقیقی اسلام ، توطئه های دشمنان را نیز خنثی کنیم.