برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد جامع کلیج خیل

برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد جامع کلیج خیل

تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹
مجلس نورانی جشن میلاد امام رضا (علیه السلام)به همت بچه های مسجد و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در مسجد جامع کلیج خیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام «راهدار» جمعه ( 14 تیر)  در مجلس میلاد امام رضا(ع)، ضمن تبریک میلاد امام رضا علیه السلام با اشاره به روایتی در اهمیت برپایی مجالس به نام اهل بیت اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) می فرمایند: کسی در هرمجلسی بنشینید که در آن یاد ما اهل بیت زنده شود؛ قلبش در روزی که قلب ها می میرند نمی میرد.

این کارشناس مذهبی همچنین به روایتی زیبا از امام رضا علیه السلام اشاره کرد که بیانگر برنامه زندگی بشر برای رسیدن به تکامل و قله معرفت با ارتباط با اهل بیت میسر می شود و فاصله گرفتن از اهل بیت یعنی سقوط از انسانیت که در کشورهای غربی و اروپایی به وضوح نمایان است.

حجت الاسلام راهدار همچنین به روایتی از امام رضا اشاره کرد که فرمودند: شبانه روزتان را به چهار قسمت تقسیم کنید تا به قله معرفت دست پیدا کنید و نجات یابید .

 

وی ادامه داد: این ساعت ها شامل ساعَةً مِنهُ لِمُناجاةِ اللّه ِزمانی برای مناجات با خدا و ساعَةً لِأمر المَعاش ساعتی برای تامین معاش زندگی  و ساعةً لِمُعاشَرَةِ الإخوانِ و الثِّقاتِ و الَّذینَ یُعَرِّفُونَ عُیُوبَکُم و یَخلِصونَ لَکُم فِی الباطِنِ وساعاتی برای معاشرت با خانواده و دوستان و کسانی که دوستتان دارند  و همچنین ساعَةً تَخلُونَ فِیها لِلَذّاتِکُم و ساعتی برای لذت های حلال  است.

 

به گزارش شبستان، از دیگر برنامه های این محفل نورانی، تلاوت قرآن کریم و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت دبیر گرانقدر نجارنیا و اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام راهدار بود.

پایان پیام/ 175