خاستگاه مسجدی، کانون‌های فرهنگی هنری را عامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت کرده است

خاستگاه مسجدی، کانون‌های فرهنگی هنری را عامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت کرده است

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹
حجت‌‌الاسلام صادق‌زاده گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین عوامل گسترش برنامه‌های دهه کرامت در کشور است. این نقش‌آفرینی ریشه در جایگاه مسجدی و پایگاه مردمی این کانون‌ها دارد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین «محمد جواد صادق زاده» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برکات دهه کرامت در توسعه فرهنگ شادی و نشاط در کشور و ترویج فرهنگ دین داری در میان آحاد مردم، اظهار کرد: برگزاری برنامه های این دهه نقش مهمی در افزایش امید و انگیزه در میان مردم به ویژه در دوره شیوع ویروس کرونا داشته است.

 

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران یادآور شد: مراکز مذهبی و رسانه ها نقش مهمی در همراهی مردم با دهه کرامت دارند و در این میان، فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین عوامل گسترش برگزاری برنامه های دهه کرامت در کشور بوده است. این نقش آفرینی ریشه در جایگاه مسجدی و پایگاه مردمی این کانون ها دارد.

 

وی افزود: یکی از کارکردهای دهه کرامت در سال جاری، افزایش مشارکت مردم در کمک مومنانه به نیازمندان است طوری که همراهی مردم در استمرار اجرای رزمایش مواسات و همدلی به واسطه این دهه عالی بود و انشاءالله شاهد همراهی بیشتر در خدمت کریمانه به طبقات محروم باشیم.

 

صادق زاده گفت: هر سال شاهد گسترش مشارکت بیشتر مردم و گروه های خودجوش و غیر دولتی در اجرای برنامه و جشن های دهه کرامت هستیم و این درست در راستای مطالبه مقام معظم رهبری درباره کاهش نقش سازمان ها در حوزه اجرایی فرهنگ است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر قدر گفتمان هایی همچون دهه کرامت در کشور بیشتر شود شاهد پررنگ شدن سبک زندگی دینی در میان مردم و به دنبال آن شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود بنابراین از برکات دهه کرامت موفقیت کشور در کم تر شدن مشکلات اجتماعی و فرهنگی است.

پایان پیام/ 397