وبینارهای رضوی؛ ابتکار ستاد فهما برای دهه کرامت در شرایط کرونایی

وبینارهای رضوی؛ ابتکار ستاد فهما برای دهه کرامت در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹
وبینارهای رضوی در شرایطی که برگزاری منابر ترویج فرهنگ رضوی به دلیل شیوع کرونا محدود بود و امکان برگزاری تجمعات دهه کرامت فراهم نبود، توانست به ترویج و تبلیغ معارف امام رضا(ع) در فضای مجازی کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از ابتکارات ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در شرایط کرونایی، تمرکز بر فضای مجازی و تدارک برنامه های گسترده در این فضا برای بزرگداشت هر چه باشکوه تر دهه کرامت و ایجاد شادی های مومنانه در مردم علی رغم محدودیت در برگزاری تجمعات آئینی و جشن ها بود.

 

از ابتکارات در این فضا که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) انجام شد، برگزاری وبینارهای رضوی است که با حضور اندیشمندانی از ایران و غیر از آن و به منظور بسط و گسترش فرهنگی رضوی از اول ذی القعده، سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تا سالروز ولادت امام رضا(ع) هر شب ساعت 20 برگزار شد و توانست مخاطبان بسیاری را در فضای مجازی با خود همراه کند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت این وبینارها برای نخستین بار با حضور شخصیت های داخلی و خارجی و با همکاری کشورهای مختلف و شخصیت های جهان اسلام، به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی برگزار شد.

 

وی تاکید کرد: این وبینار با هدف ایجاد وحدت و همدلی در جهان اسلام حول محور وجود مقدس اهل بیت(ع)، در طول دهه کرامت به صورت روزانه و با موضوع عناوین روزهای این دهه برگزار شد.

 

در این وبینارها اندیشمندانی از کشورهای ایران، لبنان، آفریقای جنوبی و ... حضور یافتند و مباحثی همچون ظرفیت های دهه کرامت برای بازگشت به فرهنگ اهل بیت(ع)، ولایتمداری حضرت فاطمه معصومه(س)، ملجائیت امام رضا(ع) برای ایرانیان و اهل جهان، میزان انس و الفت اهل سنت در اقصی نقاط جهان با امام رضا(ع)، تاثیر بزرگداشت دهه کرامت بر ترویج روح کرامت در جامعه، زمینه سازی برای محوریت مشهد مقدس در تقریب مذاهب، تاثیر هجرت رضوی بر ساخت تمدن اسلامی و توجه به ابعاد مختلف زیارت مطرح شد.

 

حجت الاسلام «امیر ارزانی»، رئیس کارگروه ارتباطات و فضای مجازی ستاد هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت درباره وبینارها گفت: کارگروه با همراهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اقدام به انعکاس رویدادهای این دهه در کشورهای مختلف جهان کرد، همچنین ذیل این تعامل دیدگاه‌های نمایندگان فرهنگی کشورمان نسبت به تاثیر برگزاری فعالیت‌های  مرتبط با دهه کرامت در کشورهای دیگر با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد، این اقدام علاوه بر جنبه اطلاع رسانی، فرصتی بود تا مخاطب داخل کشور از سطح تاثیرگذاری برنامه‌هایی با محوریت دینی در نقاط مختلف جهان آگاه شود.

 

این وبینارها در شرایطی که برگزاری منابر ترویج فرهنگ رضوی به دلیل شیوع کرونا محدود بود و امکان برگزاری تجمعات دهه کرامت فراهم نبود،  توانست به ترویج و تبلیغ معارف امام رضا(ع) در فضای مجازی کمک کند.

 

پایان پیام/ 9