دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قالب وبینار برگزار شود

دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) در قالب وبینار برگزار شود

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹
طاهریان با اشاره به تجربه موفق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در برگزاری وبینارهای تخصصی دهه کرامت، اظهار کرد: دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) می‌تواند از این تجربه ارزشمند بهره‌مند شده و در این قالب برگزار شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «مرتضی طاهریان» در جلسه بررسی راهکارهای ترویج معارف سیدالساجدین(ع) در قالب دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که به صورت مجازی و با حضور اعضای ستاد برگزاری کنگره و معاونان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از یک دهه تلاش فعالان فرهنگی هرمزگان در راستای معرفی شخصیت امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه، اظهار کرد: دهمین سال باید با محوریت یک شعار مباحث کنگره را پیگیری کنیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور خطاب به اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، افزود: امروز تمام علاقمندان امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه انتظار دارند به پشتوانه تجاربی که دارید از آنها در زمینه های فکر، ایده، طرح و پیشنهاد برنامه ای با ظرفیت هیات اندیشه ورزی که دارید، پشتیبانی کنید.

 

وی در ادامه بیان کرد: شایسته است تا این  کنگره حلقه وصلی شود و همه فعالان و مراکز اعم از کانون های فرهنگی هنری، هیئات مذهبی ، موسسات خیریه و افرادی که به نام امام سجاد(ع) هستند را شناسایی و شبکه مراکز امام سجاد(ع) را راه اندازی کنید.

 

 طاهریان در ادامه از طرح نذر امام سجاد(ع) به عنوان احیاءکننده سیره اجتماعی آن حضرت(ع) یاد کرد و گفت: این طرح از سال های گذشته به شکلی شایسته در هرمزگان کلید خورد اما انتظار است که با یک هدف‌گذاری برکات آن ابتدا در خود هرمزگان و در طول سال ساری و جاری باشد و سپس منطقه و در نهایت کل کشور از آثار و خدمات و برکات آن برخوردار شوند.

 

وی ابراز امیدواری کرد: این طرح ارزشمند برای همیشه ماندگار شود و شیرینی و حلاوت آن برای مردم نیز ماندگارتر خواهد بود.

 

طاهریان در ادامه بر رایزنی با سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای هدایت نیت واقفین به سمت ایجاد وقف هایی برای احیای معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه سجادیه تاکید کرد و افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با ظرفیت پرتال بچه های مسجد آمادگی دارد که در برنامه های آموزشی و مسابقه ای معارف امام سجاد(ع)  با محوریت ستاد فهمای استان هرمزگان  در طول سال در راستای ترویج  معارف سجادیه و صحیفه مشارکت داشته باشد.

 

 معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری وبینارها با حضور اساتید ملی و بین المللی به عنوان تجربه موفق ستاد هماهنگی کانون های مساجد در دهه کرامت سال جاری نام برد و خاطرنشان کرد: دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) می تواند از این تجربه بسیار خوب بهره ببرد.

 

پایان پیام/ 9