ضرورت آتش به اختیار بچه های مساجد در نبرد با مشکلات فرهنگی و اقتصادی

ضرورت آتش به اختیار بچه های مساجد در نبرد با مشکلات فرهنگی و اقتصادی

تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹
«مصطفی طاهری» گفت: یکی از راه های مقابله با مشکلات کنونی کشور، آتش به اختیار جوانان انقلابی در مساجد است تا با محوریت مسجد کمک حال مسئولان در حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری شبستان در زنجان در خصوص کارکردهای مساجد اظهار کرد: مساجد سنگر است و از زمان ساخت اولین مسجد تاکنون بشر را از آفت ها و آسیب های بسیاری مصون داشته است.

 

مصطفی طاهری با اشاره به اینکه با در آستانه پیروزی انقلاب، مساجد به نقش خود در این پیروزی به خوبی عمل کردند، ادامه داد: در هشت سال جنگ تحمیلی هم مساجد به عنوان پایگاه های ثبت نام از رزمندگان و تدارکات جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه متناسب با نیازهای روز مساجد به وظیفه خود عمل کردند، گفت: در شرایطی که کشور مورد هجمه های فرهنگی دشمن بود، کانون های مساجد برای مقابله با این هجمه ها وارد عمل شدند و در حال حاضر هم در این زمینه ایفای نقش می کنند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بچه های مساجد در کنار ائمه جماعت در مساجد کارهای عقیدتی و فرهنگی انجام می دهند، ادامه داد: این مراکز با جذب جوانان و مسلح کردن آنان به آموزه های دینی و باورهای اعتقادی در صف نبرد با جنگ فرهنگی هستند.

 

طاهری با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل کم کاری مسئولان کارهای فرهنگی بسیاری برجا مانده است، گفت: مساجد و مراکزی که با حضور جوانان مومن و انقلابی در مسجد تشکیل شده است می توانند وارد عمل شوند و این کمبودها را جبران کنند.

 

وی با تاکید براینکه درحال حاضر کشور با مشکلات اقتصادی و موضوع شیوع ویروس کرونا مواجه است، گفت: در شرایط کنونی مساجد برای جبران این کمبودها وارد عمل شده و با جمع آوری کمک های مردمی و خیرین به کمک نیازمندان شتافته است.

 

این مسئول از امام جماعت به عنوان فرمانده مسجد یاد کرد و گفت: امروز نیروهای متعهد انقلابی در سنگر مسجد و زیر فرماندهی امام جماعت در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

 

طاهری با بیان اینکه مجلس یازدهم با تمام توان آمادگی خود را برای حمایت از مساجد و کمک به احیای کارکردهای آن اعلام می کند، گفت: یکی از راه های مقابله با مشکلات کنونی کشور، آتش به اختیار جوانان انقلابی در مساجد است تا با محوریت مسجد کمک حال مسئولان در حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی باشند.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با انتقاد از نیمه فعال بودن بسیاری از مساجد استان خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد مساجد تراز انقلاب اسلامی در زنجان انگشت شمار است و امیدواریم با حضور پرشورتر جوانان در مساجد تعداد مساجد این چنینی در زنجان افزایش پیدا کند.

پایان پیام/ 693