همت جهادی کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ زنجان در طرح ملی «راهکار»

همت جهادی کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ زنجان در طرح ملی «راهکار»

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا، نهضت خدمت رسانی به آسیب دیدگان کرونا را با اجرای طرح ملی راهکار عملیاتی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان یکی از کانون های فعال شهرستان زنجان است.

 

این کانون در حال حاضر بیش از ۲ هزار عضو دارد و قبل از شیوع ویروس کرونا با برگزاری دوره های آموزشی متنوع و متعدد، زمینه تربیت دینی و اعتقادی جوانان و خانواده های تیپ 216 را فراهم کرده است.

 

در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونا، فعالیت های این کانون در بستر فضای مجازی ادامه دارد و فعالان این کانون تلاش می کنند در کنار اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می دهند، فعالیت های فرهنگی و هنری کانون را هم رونق دهند.

 

سحاب مرادی مدیرمسئول کانون کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: جوانان عضو این کانون در کنار نیروهای تیپ 216 زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس بوده و هستند.

 

وی با بیان اینکه از اول اسفند ضدعفونی شهر توسط اعضای این کانون در کنار نیروهای تیپ در پنج مرحله انجام شد، ادامه داد: در ابتدای امر استان گیلان در وضعیت قرمز قرار داشت به همین منظور بچه های تیپ و کانون به این استان اعزام شدند.

مرادی ادامه داد: اعزام نیروها از 26 اسفند سال گذشته آغاز شد و نیروها به مدت 38 روز 500 روستای گیلان را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

 

به گفته وی، بچه های کانون قدر در طرح غربالگری هم شرکت داشتند و 200 هزار نفر در استان گیلان غربالگری شدند.

 

کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان ادامه داد: فعالیت های مجازی این کانون در حال حاض شامل برگزاری مسابقات نهج البلاغه و حفظ قرآن کریم است.

مرادی ادامه داد: مسابقه نهج البلاغه از خطبه 31 نهج البلاغه است که بچه های کانون شرکت کننده در این مسابقه پاسخ های خود را از طریق فضای مجازی ارسال می کنند و به برگزیدگان هم جوایزی اهدا می شود.

 

وی افزود: در مسابقه حفظ قرآن کریم هم حفظ جزء 30 قرآن کریم به پایان رسیده است و بچه های کانونی که در این مسابقه شرکت کرده اند، حفظ جزء اول قرآن کریم را آغاز کردند.

 

کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان به دیگر برنامه های کانون در مناسبت های مختلف اشاره کرد و گفت: اعضای این کانون در پویش های ختم قرآن و صلوات هم شرکت کردند.

وی با یادآوری اینکه طرح ملی راهکار یک طرح موثر در دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا است، گفت: اعضای کانون فرهنگی و هنری قدر تیپ ۲۱۶ کوی سازمانی غدیر زنجان هم به فرمان مقام معظم رهبری در رزمایش مومنانه لبیک گفته و با شرکت در طرح ملی راهکار دست یاری به سوی نیازمندان دراز کرده است.

پایان پیام/ 693