«سه‌شنبه‌های تکریم»؛ طرح ملی احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات

«سه‌شنبه‌های تکریم»؛ طرح ملی احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹
سعادتی با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از دهه کرامت، گفت: این طرح درصدد احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات به منظور تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی است.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» از دهه کرامت، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران این طرح ملی را همزمان با دهه کرامت وارد فاز اجرا کرده است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: این طرح درصدد احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات به منظور تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی است که در فاز نخست به خانواده معظم شهدا و ایثارگران اختصاص یافته است و امروز (سه شنبه، 24 تیرماه) سومین هفته اجرا را پشت سر می گذارد.

 

وی با بیان اینکه این طرح رویدادی محله محور و خانواده بنیان است، تصریح کرد: کانون های مساجد و بچه های مسجد در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» می کوشند با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت به شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله بپردازند.

 

سعادتی تاکید کرد: علاوه بر این، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی و شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از دیگر اهدافی است که با اجرای این طرح ملی دنبال می شود.

 

وی درباره برنامه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای فازهای بعدی این طرح ملی خاطرنشان کرد: معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور، گروه های جهادی و محرومیت زدا از دیگر اقشاری هستند که در دایره تکریم این طرح قرار می گیرند.

 

 

 

پایان پیام/ 9