اجرای طرح ملی «سلام بر امام» در ۱۰ هزار مسجد/ همراه شدن دانشگاه‌ها، زندان‌ها و بیمارستان‌ها با این طرح

اجرای طرح ملی «سلام بر امام» در ۱۰ هزار مسجد/ همراه شدن دانشگاه‌ها، زندان‌ها و بیمارستان‌ها با این طرح

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹
رجب‌پور با اشاره به استقبال بالا از طرح ملی «سلام بر امام»، گفت: بیش از ۱۰ هزار مسجد در کشور مجری این طرح هستند و در فازهای بعدی مدارس و دانشگاه‌ها، زندان‌ها و بیمارستان‌ها نیز به مجریان این طرح اضافه می‌شوند.

«مهدی رجب‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای موفق طرح ملی «سلام بر امام» به همت کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی، اظهار کرد: این طرح که از دهه کرامت سال گذشته آغاز شده با عنایت امام رضا(ع) با استقبال بالایی مواجه شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی ادامه داد: پیش از شیوع کرونا از 1200 مسجد فعال مشهد مقدس، 1000 مسجد این طرح را در روزهای چهارشنبه اجرا می کردند و در سراسر کشور هم 10 هزار مسجد، مجری هفتگی این طرح با محوریت «زیارت امین الله» بودند بعد از شیوع کرونا و تعطیلی مساجد و اماکن مذهبی، قدری این آمارها کاهش یافت اما همچنان با جدیت پیگیری می شود.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در اجرای این طرح هم‌افزا شده اند و با مسئولیت کانون «خادمین جوادالائمه(ع)» طرح را هر هفته چهارشنبه ها در سطح کشور اجرا می کنیم.

 

رجب پور درباره بازخوردها نسبت به اجرای این طرح ملی، گفت: حدود هفت هشت ماه قبل سفری به کرمان داشتم، امام جمعه موقت یکی از شهرستان ها در جنوبی ترین نقطه این استان از اجرای این طرح ابراز رضایت کرد و از همراهی اغلب مساجد با آن خبر داد. این نشان می دهد طرح ملی «سلام بر امام» توانسته مخاطب خود را در نقاط مختلف کشور پیدا و جذب کند.

 

وی درباره کیفیت اجرای این طرح در شرایط کرونایی کشور و تاثیرات معنوی و اخلاقی آن بر جامعه، ابراز کرد: توسل به اهل بیت(ع) آثار و برکات بسیاری دارد لذا سعی کردیم این طرح را در مناسبت هایی همچون آخرین چهارشنبه سال 98 و نیز اولین چهارشنبه سال 99 با جدیت و گستردگی بیشتری اجرا کنیم تا در آن شرایط اوج بحران کرونا از طریق توسل به امام رئوف(ع) دل ها آرام شود.

 

 مسئول کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی تاکید کرد: ارتباط قلبی با امام رضا(ع) از شاهراه زیارت امین الله اثرگذار است بسیاری از خانواده ها این ارتباط قلبی را در ایام شیوع کرونا برقرار کردند و از برکات آن نیز بهره مند شدند.

 

وی درباره افق اجرای طرح ملی «سلام بر امام»، خاطرنشان کرد: در فاز نخست مساجد و هیئت های مذهبی مجری این طرح هستند، در مدارس و دانشگاه ها نیز اجرای آن را کلید زده ایم و با تعاملی که با قوه قضائیه داشتیم مقرر شد در زندان ها نیز این طرح ملی اجرا شود. بیمارستان ها از مقاصد آتی ما برای اجرای این طرح ملی که دبیرخانه اش در کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» استان خراسان رضوی مستقر است، هستند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «خادمین جوادالائمه(ع)» هشت شعبه دارد که پنج شعبه آن در مشهد و در محلات سیس‌آباد، قاسم آباد، مهرآباد بلور، طبرسی و شعبه مرکزی در میدان شهدا واقع شده و سه شعبه آن نیز در تهران، شهرستان ملایر استان همدان و منوجان کرمان فعال هستند و در مجموع 20 هزار عضو و فعال همراه دارد.

پایان پیام/ 9