فعالیت های کانون های مساجد فارس چشمگیر بوده است

فعالیت های کانون های مساجد فارس چشمگیر بوده است

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹
سهرابی با اشاره به اینکه هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد این بود که با زبان هنر برای گسترش مذهب و دین در مساجد، فعالیت کنند، گفت: فعالیت های کانون های مساجد فارس چشمگیر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی» امروز (چهارشنبه 25 تیر) در جلسه دیدار با پرسنل ستاد کانون های مساجد فارس گفت: فعالیت های کانون های مساجد فارس رصدی شد و به این نتیجه رسیدم که فعالیت آنان، چشمگیر بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد این بود که با زبان هنر برای گسترش مذهب و دین در مساجد، فعالیت کنند، افزود: مساجد، مکانی مقدس به عنوان پایگاهی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شوند که این علاوه بر فعالیت های مذهبی و دینی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد با تاسیس این کانون ها سعی کرد که فرهنگ دینی را با زبان هنر گسترش دهد، افزود: کانون های مساجد باید آسیب شناسی کنند و مساجد را شناسایی کرده تا به عضویت کانون ها در آیند.

دبیر شورای سیاست گذاری کانون های مساجد فارس با تاکید بر اینکه تعامل خوبی بین اداره کل و ستاد کانون ها شکل گرفته است، اضافه کرد: همینطور که انجمن ها فرهنگی هنری بازوی فرهنگی هنری هستند کانون های فرهنگی هنری هم بازویی در حوزه دین، فرهنگ و هنر محسوب می شوند و سیاست های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در مساجد اجرایی کنند، انتظار است که فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با همه نداری های دولت، تلاش شد که 150 میلیون تومان برای کارهای عمرانی کانون های لار گرفته شد، افزود: در مجموع برای کانون های استان فارس 550 میلیون تومان برای مساجد و کانون ها بودجه بابت هزینه های عمرانی واریز شد که سعی شد بیشتر به نقاط محروم توجه شود و این هزینه ها، علاوه بر هزینه هایی بود که به شکل موردی به کانون ها در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مذهبی و دینی، هدیه شده است.

سهرابی پیرامون طرح ملی «سه شنبه های تکریم» هم گفت: تقسیم کار انجام شده و هر هفته یکی از معاونین و یک هفته هم خودم در این طرح حضور خواهیم یافت و در تلاشم یکی از جلسه ها به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

پایان پیام/ 130