کارکرد اجتماعی مساجد در ایام کرونا نمود پیدا کرد

کارکرد اجتماعی مساجد در ایام کرونا نمود پیدا کرد

تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مساجد کارکردهای اجتماعی است که در کرونا این کارکرد نمود پیدا کرد، گفت: بسته های معیشتی چندین مرحله توزیع شد و پس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کانون ها با انگیزه بیشتر کار را انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 25 تیر) در جلسه دیدار با پرسنل ستاد کانون های مساجد فارس با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از ابتدای سال به دنبال دیدار با مدیر کل بودیم که به حسب مشکلات این موضوع شکل نگرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه جلسه برای هماهنگی امر متعالی کار تربیتی در مساجد و امر مقدس مسجد است، اظهار کرد: یک هزار و 234 کانون کارهای مهمی در این ایام انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مساجد کارکردهای اجتماعی است که در کرونا این کارکرد نمود پیدا کرد، افزود: بسته های معیشتی چندین مرحله توزیع شد و پس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کانون ها با انگیزه بیشتر کار را انجام دادند.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که یک هزار بسته معیشتی از طریق برنامه «سمت خدا» به استان ارائه شد، اضافه کرد: بنا شد در ماه ذیحجه 500 راس گوسفند در فارس ذبح شود بیش از یک میلیارد و نیم تومان برای این دام ها هزینه شده است که با همکاری استان کهگلیویه و بویر احمد شکل گرفت و این حرکت جزئی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد فارس برای محرومیت زدایی است.

وی با یادآوری این مطلب کانون های مساجد در بدنه مسجد یک نهاد بی حاشیه است که کارهای فرهنگی را اجرا می کند، افزود: بحث دهه کرامت به خوبی کارها شکل گرفت و با مشکلات موجود، علی رغم برخی صحبت ها، جشن های دهه کرامت به اندازه وسع کانون ها در فضای حقیقی و مجازی برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارگروه مساجد 40 سالگی دفاع مقدس به عهده کانون های مساجد است، افزود: طرح «سه شنبه های تکریم» توسط ستاد کانون های مساجد کشور اجرایی شد و شب گذشته در «سلطان آباد» این طرح اجرایی شد، دوستان با امتیاز کانون برنامه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و ورزشی موفقی در روستای «سلطان آباد» به اجرا رساندند.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنیم یکی از جلسات این طرح به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شود، اضافه کرد: یکی از فعالیت های کانون ها، اجرای جلسات در فضای مجازی است در هر شهرستان یک گروه موفق داریم که کارگروه محتوایی شکل بگیرد.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه بنا داریم مدیران کانون ها با جلسات ویدئوکنفرانس دور هم جمع کنیم، افزود: در طول طرح «فهما» در سال گذشته از میان بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری، 18 کانون انتخاب شدند که کانون «ارمانشهر مهدوی» از شیراز با امتیاز بالا، به رتبه خوبی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه با محوریت فضای مجازی برنامه های زیادی شکل می گیرد، اضافه کرد: در حال برنامه ریزی برای برگزاری روز جهانی مسجد هستیم.

به گفته حجت الاسلام امیدی، برنامه ریزی می کنیم بسته موفقی برای نشاط اجتماعی در ایام عید سعید قربان و عید غدیر اعلام خواهیم کرد و از این رو بیش از سه تن برنج توسط یکی از مساجد به صورت بسته معیشتی در روز عید غدیر توزیع می شود.

 

پایان پیام/ 130