دهه كرامت فرصت ارزشمندي براي انجام وظيفه و خدمت به مردم است

دهه كرامت فرصت ارزشمندی برای انجام وظیفه و خدمت به مردم است

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸
همايش قرآن و عترت كردستان با حضور دبيركل مجمع جهاني اهل بيت (عليهم‌السلام) و رييس ستاد هماهنگي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در مجتمع فجر سنندج‌ برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش قرآن و عترت کردستان‌گفت: دهه کرامت فرصت ارزشمندی برای یادگیری، تمرین و انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: در گام دوم انقلاب اگر به دنبال دین، مذهب و عقیده‌ای هستیم هیچ مکتب، نظام وکتابی به جز قرآن نیست و ما به این معتقدیم.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن برای دنیا و آخرت ما حرف دارد و کلام‌الله کتاب زندگی است که شفا و رحمت از آن برای همگان نازل می شود، اضافه کرد: انسان معاصر امروز در سردرگمی قرار گرفته که کدام آیین و مذهب را برگزیند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه انسان ‌محور هستی نیست و خدا محور است و بشر در دنیا جایگاه والایی دارد، یادآور شد: بهترین مکتب مکتبی است که حرف‌های ادیان دیگر را بشنود و بعد ببینید کدام راه نجات است تا به آن تمسک کند.

 

وی تاکید کرد: سخنان قرآن نجات‌بخش تمام مردم دنیا است و اگر به آنها عمل شود شاهد برقراری جامعه‌ای قرآنی خواهیم بود.

 

رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت کشور گفت: کردستان را با استانی سرسبز و خوش آب و هوا، مردمی مهمان‌نواز و دلاور و شجاع و برخی هم آن را با قرآن‌های تاریخی و مساجدش می شناسند.

 

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه مردم این استان در محبت به اهل بیت‌ (علیهم‌السلام) پیشتاز هستند، اضافه کرد: ۱۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب به این استان سفر کردند و این استان را استانی فرهنگی نامگذاری کردند.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این همایش گفت: نخستین معلم مسلمانان پیامبر اعظم(صل الله علیه وآله) دروازه تمام علوم دنیا است.

 

«ماموستا فایق رستمی» اضافه کرد: اعجاز قرآن کریم این است که هیچ کسی نمی تواند هم چون آن‌را تدوین کند و هرگز هم قابل تغییر نخواهد بود.

 

وی افزود: شکل‌گیری شخصیت همه بشریت از طریق قرآن انجام می‌شود لذا همه نیازمند استفاده و بهره‌مندی از این کلام الهی هستند.

 

در این همایش آیت الله «محمدحسن اختری» مشاور مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی اهل البیت(علیهم السلام)،‌حجت‌الاسلام‌«حبیب‌رضا ارزانی»دبیرستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور، حجت‌الاسلام محمد سادات معاون نماینده ولی فقیه در کردستان و برخی قاریان بین‌المللی و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان کردستان حضور دارند، این همایش به منظور تکریم و تجلیل از چهره‌های شاخص قرآنی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شده است.

 

قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط «عبدالرحمن امامقلی» قاری برتر استان کردستان آغازگر این همایش بود و سپس کلیپی از فعالیت ها و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قرآن و عترت پخش شد.

 

استاد حامد علیزاده از قاریان بین المللی هم در این همایش آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرد.

 

۲ مهمان کشوری هم از سخنرانان ویژه این همایش هستند.گروه مولودی خوانی برتر جشنواره بین‌المللی امام رضا (علیه‌السلام) در سال ۹۷ نیز در این همایش به اجرای برنامه پرداختند و در پایان ۵۰ نفر از چهره های برتر قرآنی استان کردستان تجلیل شدند.

 

 

پایان پیام/