از اشتغالزایی تا اجرای طرح تابستانه فهما در کانون فرهنگی و هنری بعثت شهرستان ابهر

از اشتغالزایی تا اجرای طرح تابستانه فهما در کانون فرهنگی و هنری بعثت شهرستان ابهر

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹
کانون فرهنگی و هنری بعثت مسجد خاتم الانبیاء در شهرستان بعثت با اجرای طرح تابستانه فهما در بستر فضای مجازی، ضمن غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون، زمینه اشتغالزایی این جوانان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد خاتم الانبیاء در شهرستان ابهر در 800 مترمربع مساحت، یکی از مساجد تراز اسلامی در این شهرستان به شمار می آید که فعالیت های گسترده ای در راستای احیای کارکردهای مسجد انجام داده است.

 

در این مسجد علاوه بر شبستان زنان، مرکز نیکوکاری و خانه عالم، مجتمع چند منظوره الغدیر وجود دارد که فعالیت بچه های مسجد با محوریت کانون فرهنگی و هنری بعثت در آن انجام می شود.

کانون فرهنگی و هنری بعثت در سال 79 تاسیس شده و دارای کتابخانه ای با بیش از یک هزار جلد کتاب است، در این کانون 500 نفر عضو از فعالیت های فرهنگی، هنری، آموزشی و عقیدتی برخوردار می شوند.

 

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد موجب تعطیلی این مسجد شده است ولی بچه های مسجد از این فرصت استفاده و ضمن ضدعفونی مسجد و خیابان های اطراف به طرح ملی راهکار پیوسته و با جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی دست یاری به سوی نیازمندان دراز کردند.

محمد فتحی مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری بعثت مسجد خاتم الانبیاء ابهر در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: با تعطیلی مسجد، فعالیت های این کانون در بستر فضای مجازی شکل گرفت.

 

کانون فرهنگی و هنری بعثت در کنار مرکز نیکوکاری مرکز کمک های مومنانه را با جمع آوری کمک های خیرین و اعضای مسجد آغاز کرد و از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 34 میلیون تومان کمک غیرنقدی و 5 میلیون تومان کمک نقدی جمع آوری و در قالب بسته های غذایی و بهداشتی در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

فتحی با بیان اینکه طرح «هر مسجد یک قربانی» در مسجد خاتم الانبیاء هم اجرایی می شود، گفت: ذبح قربانی در این مسجد انجام و گوشت آن در بین فقرا و نیازمندان توزیع می شود.

 

وی یکی از اقدامات ارزشمند کانون فرهنگی و هنری بعثت را برگزاری کارگاه آموزشی انگشترسازی خواند و گفت: این کارگاه ها به صورت فصلی در کانون تشکیل می شود و در هردوره 10 هنرجو با این هنر آشنا می شوند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی وهنری بعثت ادامه داد: یکی از اثرات ماندگار این دوره ها، اشتغالزایی بچه های مسجد است که این کانون به رسالت خود در سالی که به عنوان رونق تولید نامگذاری شده است عمل می کند.

 

به گفته فتحی، با شیوع ویروس کرونا این دوره به صورت مجازی برگزار می شود و مربیان آموزشی از طریق کانال های ایجاد شده به آموزش هنرجویان می پردازند.

وی با تاکید براینکه مسابقات و دوره های آموزشی این کانون در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: امسال طرح تابستانه فهما در کانون به صورت مجازی در قالب کارگاه های آموزشی موشن گرافی، انیمیشن، فتوشاپ، کارگاه های آموزشی و انگشترسازی و ... اجرا می شود.

پایان پیام/ 693