موفقیت مساجد فعال، برای بچه های مسجد بازگو شود

موفقیت مساجد فعال، برای بچه های مسجد بازگو شود

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از مساجد ایده های خوبی برای جذب جوانان به مساجد دارند، بر ضرورت بازگویی موفقیت های مساجد فعال برای بچه های مسجد تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان عصر امروز در دومین جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با مطلوب ارزیابی کردن طرح شنبه های کتاب و سه شنبه های تکریم اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اجرای برنامه در مساجد، بی شک تغییراتی در برنامه های ایجاد می شود.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه تکریم از نخبگان و چهره های ماندگار مساجد اقدام خوبی است، ادامه داد: طرح آبروی محله یکی از برنامه های اثرگذار در استان است که در راستای تکریم جایگاه شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

 

وی بر ضرورت برنامه ریزی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در جهت اجرای طرح سه شنبه های تکریم تاکید کرد و گفت: برگزاری مراسم تکریم برای شهدا ادای دین به شهدا است و همراهی دستگاه های متولی در اجرای این طرح مورد تاکید می باشد.

 

به گفته امام جمعه زنجان، کمک به رونق و پویایی مساجد وظیفه تمام دستگاه های متولی امور مساجد است از اینرو مشارکت در اجرای طرح هایی که به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد می شود هم مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی از مساجد علیرغم کمبود امکانات ایده های اثرگذاری برای جذب جوانان به مسجد دارند، گفت: بایستی موفقیت های این مساجد برای بچه های مسجد تبیین و بازگو شود.

 

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به فعالیت مساجد در فضای مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طرح شنبه های کتاب طرح خوبی برای ترویج کتابخوانی در بین بچه های مساجد است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه مساجد مجری این طرح شناسایی و اطلاع رسانی شود، گفت: کتاب های انتخابی برای اجرای این طرح برچه اساسی تعیین می شود.

 

وی با بیان اینکه شناسایی نخبگان علمی، فرهنگی و هنری هم اقدام خوبی است، گفت: این طرح قوت قلبی برای چهره های ماندگار در مساجد است.

 

پایان پیام/ 73