سامانه فهما، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد است

سامانه فهما، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های مساجد است

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹
به گفته کرباسی، یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد سامانه بچه های مساجد به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و منسجم کردن فعالیت کانون های مساجد کشور بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان عصر امروز در دومین جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در دفتر امام جمعه زنجان به تصویب اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد در سال 97 اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات ماندگار ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد سامانه بچه های مساجد به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی و منسجم کردن فعالیت کانون های مساجد کشور بود.

 

فاطمه کرباسی با یادآوری اینکه تعداد کانون های مساجد استان زنجان ایجاد سامانه فهما رشد 6 درصدی داشت، گفت: با ثبت اعضای کانون های مساجد در این سامانه تعداد اعضا رشد 20 درصدی و فعالیت های انجام شده رشد 596 درصدی داشت.

 

به طرح شنبه های کتاب و سه شنبه های تکریم به عنوان طرح های ملی در کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: این مجموعه خواستار جلب همکاری دستگاه های عضو شورا برای تاسیس 40 باب کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی در قالب ماده 95 قانون برنامه ششم توسعه است.

 

در ادامه رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: لازم است تا ایم قابلیت ها شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

ابراهیم قاسمی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد، تغییراتی در فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد ایجاد کرد، گفت: بسیاری از این برنامه ها در بستر فضای مجازی در حال اجراست.

 

به گفته وی، ساختار جدیدی که در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ایجاد شده است، بستر مناسبی برای فعالیت های بیشتر این مراکز است.

پایان پیام/ 73