کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) سرمايه فرهنگي معنوي استان هرمزگان است

کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) سرمایه فرهنگی معنوی استان هرمزگان است

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹
کمالي زرکاني گفت: امروز پس از گذشت 9 دوره متوالي، کنگره بين المللي امام سجاد(ع) ثروت و سرمايه فرهنگي معنوي استان هرمزگان محسوب مي شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، «رضا کمالی زرکانی» در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، ضمن قدردانی از پیگیری عوامل برگزاری کنگره دهم، اظهار کرد: ارکان کنگره یک دهه است که عاشقانه و بی مزد خدمتی خالصانه را به محضر امام سجاد(ع) در استان هرمزگان رقم زده اند که امروز این کنگره را می توان ثروت و سرمایه معنوی و فرهنگی استان نامید.

 

وی از عوامل برگزاری کنگره به عنوان ذخایر فرهنگی استان هرمزگان نام برد و افزود شما اعضای ستاد برگزاری کنگره، مایه قوت قلب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: بنده و مدیران قبلی در این جایگاه همکاری و تعامل در برگزاری این کنگره را ذخیره ای برای قیامت و باقیات و صالحات خود می دانند و قطعا همکاری دراین کار بزرگ فواید وبرکات معنوی در زندگی اداری و شخصی ما به همراه داشته و خواهد داشت.

 

وی، فعالیت برای کنگره را کاری قلبی و نه تکلیف اداری دانست و عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ودستگاه های فرهنگی در سطح استان و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور همیشه همراهی و همکاری بسیار خوبی در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) داشته اند و امیدواریم این همکاری ها در دهمین کنگره با قوت بیشتری همراه شود.

 

کمالی، برنامه ریزی ستاد برگزاری کنگره برای اجرای برنامه های متنوع و پیش بینی متناسب با شرایط کرونایی در ترویج معارف امام سجاد(ع) را قابل تحسین خواند و اعلام کرد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بهره گیری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، نیروی انسانی، فنی، فضای مجازی و منابع مالی در حد مقدورات در کنار این کنگره خواهد بود زیر این کار را از خودمان می دانیم.

 

وی در خاتمه با اشاره به شرایط کنونی، بر استفاده صحیح و گسترده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی و تولید محتوا متناسب با ذایقه نسل جوان تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه نیز ضمن تجلیل از همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در برنامه های دینی به ویژه فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد و کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: بسیاری از کارهای فرهنگی و هنری کارهای مشابه در سطح استان دارند اما کنگره امام سجاد(ع)، یک کار ابتکاری و نو در حوزه اعتقادی و فرهنگی است که 10 سال با پیام مراجع عظام تقلید استمرار داشته و مشابهی برایش در استان و کشور سراغ نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه این حرکت بدون ابلاغ اداری و بدون اعتبارات ثابت دولتی یک دهه است که استمرار دارد، افزود: خدا را شاکریم که در این شرایط سخت نیز همگی یکدل، هماهنگ و مصمم به برگزاری کنگره در تاریخ ۱۲ تا ۲۵محرم در داخل و خارج کشور هستیم تا این کار فاخر، آبرومندانه رقم بخورد.

 

لبخندان عنوان کرد: برگزاری دوره مجازی سفیران ولایت، استمرار طرح« نذر امام سجاد(ع) » در طول سال از دیگر برنامه های است که در کنگره امسال نیز ادامه خواهد یافت.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان در هرمزگان برگزارمی‌شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این رخداد بزرگ فرهنگی به صورت مجازی انجام می‌شود.