کنگره بین المللی امام سجاد(ع) سرمایه فرهنگی معنوی هرمزگان است

کنگره بین المللی امام سجاد(ع) سرمایه فرهنگی معنوی هرمزگان است

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹
کمالی گفت: امروز پس از گذشت ۹ دوره موفق متوالی، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ثروت و سرمایه فرهنگی معنوی استان هرمزگان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا کمالی زرکانی » در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، ضمن قدردانی از پیگیری عوامل برگزاری کنگره دهم، اظهار کرد: ارکان کنگره یک دهه است که عاشقانه و بی مزد خدمتی خالصانه را به محضر امام سجاد(ع) در استان هرمزگان رقم زده اند که امروز این کنگره را می توان ثروت و سرمایه معنوی و فرهنگی استان نامید.

 

وی از عوامل برگزاری کنگره به عنوان ذخایر فرهنگی استان هرمزگان نام برد و افزود شما اعضای ستاد برگزاری کنگره، مایه قوت قلب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: بنده و مدیران قبلی در این جایگاه همکاری و تعامل در برگزاری این کنگره را ذخیره ای برای قیامت و باقیات و صالحات خود می دانند و قطعا همکاری دراین کار بزرگ فواید وبرکات معنوی در زندگی اداری و شخصی ما به همراه داشته و خواهد داشت.

 

وی، فعالیت برای کنگره را کاری قلبی و نه تکلیف اداری دانست و عنوان کرد: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس ودستگاه های فرهنگی در سطح استان و ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور همیشه همراهی و همکاری بسیار خوبی در راستای برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) داشته اند و امیدواریم این همکاری ها در دهمین کنگره با قوت بیشتری همراه شود.

 

کمالی، برنامه ریزی ستاد برگزاری کنگره برای اجرای برنامه های متنوع و پیش بینی متناسب با شرایط کرونایی در ترویج معارف امام سجاد(ع) را قابل تحسین خواند و اعلام کرد:  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بهره گیری از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، نیروی انسانی، فنی، فضای مجازی و منابع مالی در حد مقدورات در کنار این کنگره خواهد بود زیر این کار را از خودمان می دانیم.

 

وی در خاتمه با اشاره به شرایط کنونی، بر استفاده صحیح و گسترده از ظرفیت های رسانه ای و فضای مجازی و تولید محتوا متناسب با ذایقه نسل جوان تاکید کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه نیز ضمن تجلیل از همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در برنامه های دینی به ویژه فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد و کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: بسیاری از کارهای فرهنگی و هنری کارهای مشابه در سطح استان دارند اما کنگره امام سجاد(ع)، یک کار ابتکاری و نو در حوزه اعتقادی و فرهنگی است که 10 سال با پیام مراجع عظام تقلید استمرار داشته و مشابهی برایش در استان و کشور سراغ نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه این حرکت بدون ابلاغ اداری و بدون اعتبارات ثابت دولتی یک دهه است که استمرار دارد، افزود: خدا را شاکریم که در این شرایط سخت نیز همگی یکدل، هماهنگ و مصمم به برگزاری کنگره در تاریخ ۱۲ تا ۲۵محرم در داخل و خارج کشور هستیم تا این کار فاخر، آبرومندانه رقم بخورد.

 

لبخندان عنوان کرد: برگزاری دوره مجازی سفیران ولایت، استمرار طرح« نذر امام سجاد(ع) » در طول سال از دیگر برنامه های است که در کنگره امسال نیز ادامه خواهد یافت.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از 9 سال پیش همه ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور 25 محرم همزمان سالروز شهادت سید الساجدین امام سجاد(ع) و با حضور اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان در هرمزگان برگزارمی‌شود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این رخداد بزرگ فرهنگی به صورت مجازی انجام می‌شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88