اهتمام کانونی روستایی به بزرگداشت مناسبت‌های ملی مذهبی/ از پاسداشت دهه فجر تا جشنواره ‌برداشت محصول در عید غدیر

اهتمام کانونی روستایی به بزرگداشت مناسبت‌های ملی مذهبی/ از پاسداشت دهه فجر تا جشنواره ‌برداشت محصول در عید غدیر

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹
پیرخندان با بیان‌اینکه کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» در همه مناسبت‌های ملی مذهبی برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند، گفت: پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره برداشت محصول و جشن شکرگذاری همزمان با عید غدیر ازجمله این برترین‌ها است.

«مژگان پیرخندان» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان و در تشریح دلایل برتری کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» در نخستین رویداد ملی فهما، اظهار کرد: ویژه برنامه های «پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامی» عاملی است که باعث شد کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» از روستای لب دریا واقع در بخش بندرکیاشهر، شهرستان آستانه اشرفیه در این رویداد ملی به عنوان یکی از 18 کانون برتر معرفی و تقدیر شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» ادامه داد: گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی هنری و ... ازجمله برنامه های کانون ما در این بخش بوده است البته ما به مناسبت یوم الله 22 بهمن نیز جشن ویژه ای برگزار کردیم که برگزاری مسابقات متنوع همچون نقاشی، کیک پزی و ... اجرای برنامه توسط گروه های سرود دختران و پسران و معرفی هشت شهید روستا همراه با شرح مختصر خصوصیات ظاهری و زندگینامه آن شهیدان والامقام توسط هشت دختر فرهیخته کانون ازجمله بخش های آن بود و با استقبال بالای اهالی روستا مواجه شد.

 

به گفته پیرخندان تقدیر از برگزیدگان مسابقات و نیز تقدیر از فعالان فرهنگی همراه با اعطای جوایز به آنها، ازجمله دیگر بخش های این جشن بزرگ بود که در توفیق کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» در رویداد ملی فهما بسیار موثر بوده است.

 

وی با اشاره به عضویت بیش از 300 نفر در کانون روستایی «انصارالزینب(س)»، بیان کرد: اینکه مسئول کانون فرهنگی هنری از خواهران باشد، در جذب بانوان به کانون موثر است، البته نوجوانان پسر هم از آموزش ها و دوره های متنوع کانون بهره مند می شود و برادران به ویژه از پایگاه بسیج هم در اجرای برنامه ها با کانون همکاری دارند.

 

پیرخندان در ادامه بیان کرد: کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» نه فقط در ایام دهه فجر انقلاب بلکه در همه مناسبت های ملی مذهبی در طول سال ویژه برنامه دارد، چنان که در سال های اخیر به دلیل همزمانی دهه امامت و ولایت و عید غدیر با ایام برداشت برنج، جشنواره برداشت محصول و جشن شکرگذاری را همزمان با عید سعید غدیر برگزار می کنیم.

 

وی درباره کیفیت برگزاری این جشنواره، گفت: بانوان عضو کانون در این جشنواره لباس محلی پوشیده شده و در محل برگزاری نان های محلی را پخت می کنند؛ بستن جارو، آسیاب کردن برنج، برگزاری نمایشگاه گل و گیاه و عرضه صنایع دستی اعضاء شامل چرم دوزی و ... . نیز محصولات خوراکی همچون تخرم مرغ محلی و ... از دیگر بخش های این جشنواره غدیری است که همه ساله با بازدید و استقبال مسئولان و عموم مردم همراه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «انصارالزینب(س)» درباره اقدامات این کانون در مقابله با کرونا، ابراز کرد: تولید ماسک که دوباره با اوج گیری کرونا کلید خورده است، سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر، مغازه ها و مسجد با شیوع مجدد دوباره با همکاری بسیج برادران و توزیع بسته های حمایتی (شامل 50 بسته) میان محرومان محله با کمک های مردمی ازجمله این اقدامات است.

 

وی درباره نحوه فعالیت کانون در شرایط کرونایی، تاکید کرد: در ایام شیوع کرونا و قرنطینه خانگی از طریق فضای مجازی سعی کردیم این اوقات را تلطیف کنیم مثل برگزاری مسابقه دلنوشته «کرونا را شکست می دهیم». علاوه بر این، در طول سال اعضای کانون در مسابقات کتابخوانی و دیگر طرح های ملی ستاد هماهنگی مشارکت حداکثری و فعال دارند.

 

پایان پیام/ 9