نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود

نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹
کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه مسجد چه قبل از انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه همین الان دارای اثر است، حتی اگر بگویند رونق آن کم شده است، گفت: باید نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (دوشنبه 30 تیر) در کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان فارس که در سالن بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس برگزار شد، گفت: موزه دفاع مقدس محلی برای بروز ارزش های دفاع مقدس است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه مسجد چه قبل از انقلاب، چه زمان دفاع مقدس و چه همین الان دارای اثر است، حتی اگر بگویند رونق آن کم شده است، افزود: مسجد پایگاه اجتماعی است که در دفاع مقدس آثار آن را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه در ترکیه کودتا رخ داد، مساجد جلوی این کودتا را گرفتند کسی این رویه را در یک کشور سکولار باور نمی کرد، افزود: در آن زمان ساعت 2 بامداد مساجد با پخش اذان مردم را متوجه وقوع اتفاق کردند.

کوشکی جهرمی با یادآوری این مطلب که نقش مساجد با توانمندی ها باید تبیین شود، افزود: 10 طرح مهم را انتخاب شود و با هم افزایی سایر دستگاه ها به اجرا برسانیم.

وی، مساجد را بهترین سرشاخه عملیاتی دانست و تاکید کرد: کارگروه های تخصصی وقتی ایده ای می دهند باید موضوعی باشد که تا عمق استان برود متاسفانه برخی پیشنهادات خیلی کم اثر است.

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که آنچه از دست ما برآید برای معرفی مسجد در دفاع مقدس انجام خواهیم داد، افزود: ما گفتیم سه هزار برنامه اجرا می شود، نه اغراق کردیم نه دروغ کنیم اگر هر پایگاه محله یک برنامه بگذارید این رقم به چهار هزار عدد می رسد.

وی با اشاره به اینکه روح سربلندی، عظمت، عزت و شجاعت شهدا باید گفته شود، تاکید کرد: هیئت امنای مساجد از موزه دفاع مقدس بازدید کنند راوی هم در این بازدید در نظر گرفته می شود و باید نقش مساجد در دفاع مقدس با چارچوب علمی و هنری تبیین شود.

پایان پیام/ 130