پویش «غدیر» کانون علمدار کربلا در زنجان، جهانی شد

پویش «غدیر» کانون علمدار کربلا در زنجان، جهانی شد

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹
پویش #غدیر که به مناسبت عیدغدیر خم و به همت کانون علمدار کربلای مسجد سقاخانه در زنجان راه اندازی شده است، جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بهلول حبیبی یکی از مداحان زنجانی در کانون علمدار کربلا، به مناسبت عید سعید غدیر خم پویشی به نام پویش غدیر را راه اندازی کرده است که مخاطبانی از اقصی نقاط جهان به این پویش پیوستند.

 

حبیبی در این راستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان، پویش غدیر امسال برای اولین بار در سطح جهان برگزار می شود و در مدت 40 روز از آغاز این پویش در پایتخت شور و شعور حسینی، مخاطبان بسیاری از اقصی نقاط کشور، مستندات و جملات خود را با زبان های مختلف به این پویش ارسال می کنند.

 

وی ادامه داد: مستندات دریافتی در پویش# غدیر از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان، اکران، ازبکستان، هند، پاکستان، عراق، آمریکا و ... کشورهای دیگر است که هریک به زبان خود ارادات خود به امام علی(ع) اعلام کردند.

 

حبیبی با بیان اینکه طبق رایزنی های انجام شده با جامعه المصطفی قم، مقرر بود مراسمی با حضور علما و بزرگان کشورهای مسلمان در این خصوص برگزار شود، گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا موجب شد تا این برنامه منتفی شود.

 

این مادح اهل بیت عصمت و طهارت زنجانی با بیان اینکه مراجع و بزرگان دینی هم به این پویش پیوسته اند، گفت: پویش جهانی غدیر خم یک ابتکار نو است که تلاش می کند تا واقعه غدیر را در سطح جهان و به تمام مردم معرفی کنیم.

 

به گفته وی، در این پویش مستندات افراد در قالب فیلم و تصویر به زبان های گوناگون و با عبارت های مختلف «من غدیری هستم»«ما غدیر را جهانی خواهیم کرد» منتشر می شود.

 

حبیبی به اهداف برگزاری این پویش اشاره کرد و گفت: ما شیعیان واقعه محرم را زنده نگه داشته ایم ولی به واقعه غدیر توجه کمتری شده است، غدیر 1400 سال است که مظلوم واقع شده است از اینرو تلاش می کنیم تا این واقعه را در جهان زنده نگه داریم.

 

این مادح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با بیان اینکه این پویش عکس العمل وهابیت را در پی داشت، گفت: مقدمه ظهور امام زمان(عج) در سایه زنده نگه داشتن واقعه غدیر است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان زنجان هیچ حمایتی از این پویش نداشتند، از عموم مردم درخواست کرد برای زنده نگه داشتن واقعه غدیر به پویش#غدیر ملحق شوند.

پایان پیام/ 693