وجود بیماری کرونا نباید مانع از برگزاری مناسبت‌های مذهبی شود

وجود بیماری کرونا نباید مانع از برگزاری مناسبت‌های مذهبی شود

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه وجود ویروس کرونا نباید مانع از برگزاری مناسبت‌های مذهبی شود گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای برگزاری مراسمات مذهبی از طریق صداوسیما و فضای مجازی وجود دارد که با هماهنگی فرماندار نسبت به اجرای آنها اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در نشست هماهنگی مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه اعم از اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: آبادان جزء شهرهای قرمز در شیوع ویروس کرونا است که خوشبختانه طی روزهای گذشته سیر نزولی خوبی را از سوی مردم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد بودیم.

 

امام جمعه آبادان افزود: امیدواریم هرچه زودتر این فضای قرمز هم از بین برود تا دست ما برای بازگشایی مساجد، نماز جمعه و مراسمات مذهبی بیشتر شود، اما تا زمانی که این فضا وجود دارد، نیروهای مذهبی طلایه‌دار عمل به فرامین مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

 

وی با بیان اینکه نباید وجود بیماری کرونا مانع برگزاری مراسمات مذهبی ما شود  تصریح کرد: مراسمات مذهبی مهمی از جمله دهه ولایت، اعیاد قربان، غدیر و همچنین آئین 5 مرداد به عنوان سالروز اولین اقامه نماز جمعه را در پیش داریم که باید نسبت به معرفی آنها اقدام کنیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به ظرفیت‌های برگزاری مراسمات مذهبی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: ظرفیت‌های بسیاری برای برگزاری مراسمات مذهبی از طریق شبکه صداوسیما، فضای مجازی وجود دارد که بنا داریم با هماهنگی فرماندار آبادان نسبت به برگزاری آنها اقدام کنیم.

 

وی اضافه کرد: بخشی از اقدامات خود را در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی انجام می‌دهیم و سازماندهی بخشی از کمک‌های مردم به نیازمندان را در این ایام در دستور کار قرار دادیم.

 

امام جمعه آبادان از مردم به‌ویژه حجاج آبادان خواست تا بخشی از هزینه‌های خود را به نیازمندان شهرستان کمک کنند و ادامه داد: از شهروندان عزیز به‌ویژه حجاج که امسال قصد تشرف به خانه خدا را داشتند و به‌دلیل وجود بیماری کرونا امکان عزیمت به مکه مکرمه و مدینه منوره را ندارند تقاضا دارم تا بخشی از هزینه‌هایی را که برای بازگشت از این سفر معنوی در نظر گرفته بودند، در قالب ازدواج آسان برای جوانان و کمک به نیازمندان اختصاص دهند.

 

وی بیان کرد: تمام تلاش‌مان این است تا در ایام ماه ذی‌الحجه و محرم با همراهی ادارات و نهادهای مختلف مسئله رزمایش مواسات را ادامه دهیم تا هیچ فرد نیازمندی از دریافت این کمک‌های مومنانه باز نماند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یاد آور شد: همچنین با توجه به اینکه از طریق فرمانداری نیز بسته‌های معیشتی در اختیار افراد مبتلا به کووید ۱۹ قرار می‌گیرد تلاش می‌کنیم در کنار کمک به این افراد از طریق رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه به سایر افرادی که از طریق این بیماری آسیب دیده‌اند نیز کمک کنیم.

 

پایان پیام/ 660