راه اندازی استودیو « طه » در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در بندرعباس

راه اندازی استودیو « طه » در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در بندرعباس

تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام باوقار گفت: همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، استودیو « طه » در دفتر نمایندگی اهل سنت در بندرعباس راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام « احمدرضا باوقار » در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به عنوان یکی از شاهکارهای بخش فرهنگی و دینی استان هرمزگان و کشور نام برد و اظهار کرد: هرمزگان استانی با تلفیق شیعه و اهل سنت است و از این رو می طلبد که حضور اهل سنت در این کنگره به صورت جدی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه طی 9 دوره گذشته حضور علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) چشمگیر بوده که نمادی از تعامل و موجب وحدت و تالیف قلوب نیز شده است، افزود: اهل بیت(ع) وجه مشترک همه مذاهب اسلامی هستند.

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان به پتانسیل و ظرفیت های فراوان این رخداد مهم اشاره و تصریح کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) این ظرفیت را دارد که تعاملات علمی را بیش از پیش گسترش دهد.

 

وی گفت: معارف اهل بیت پیامبر(عل) تنها مختص شیعه نیست بلکه شیعه و اهل سنت و بالاتر از آن بشریت باید از این معارف الهی بهره مند شوند.

 

باوقار با اشاره به ایراد سخن، ارائه مقاله و شعرخوانی علمای اهل سنت در برنامه های مختلف داخلی و خارجی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) طی 9 سال گذشته، تاکید کرد: این گونه دستاوردهای ارزشمند باید تبدیل به آثار فاخری شود ودر بین جامعه و فضای مجازی نشر پیدا کند تا همگان  چه شیعه و چه جوان اهل سنت از معارف غنی امام سجاد(ع) بهره مند شوند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، استودیو « طه » در دفتر نمایندگی اهل سنت در بندرعباس راه اندازی می شود، گفت: در این استودیو گفتگوهایی با حضور علمای شیعه و اهل سنت پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) انجام خواهد شد و ماحصل آن در قالب وبینار از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود.

 

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان تصریح کرد: هر چه بتوانیم آثار اهل بیت(ع) را در قالب های بهتری نشر دهیم، اثر گذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

وی با اعلام اینکه دفتر امور اهل سنت با تمام امکانات و ظرفیت های خود در راستای برگزاری مطلوب کنگره دهم، در کنار عوامل برگزاری است، افزود: سعی خواهیم کرد آثار و سخنرانی علمای اهل سنت در سطح کشور را جهت نشر و استفاده در کنگره دهم آماده کنیم.

 

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

 

 

 

 

پایان پیام/ 88