توزیع گوشت گرم میان محرومان در عید قربان/ اجرای طرح اطعام غدیر ویژه نیازمندان

توزیع گوشت گرم میان محرومان در عید قربان/ اجرای طرح اطعام غدیر ویژه نیازمندان

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام گودرزی با اعلام توزیع بسته‌های معیشتی و گوشت گرم در میان نیازمندان به مناسبت عید قربان و از سوی اهالی مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع)، گفت: طرح اطعام غدیر با توزیع ۱۵۰۰ پرس غذای گرم بین محرومان ازجمله دیگر برنامه‌های این مسجد است.

حجت الاسلام «هادی گودرزی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از آغاز مرحله جدید کمک رسانی به نیازمندان توسط اهالی مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) واقع در شهرری همزمان با دهه ولایت و امامت خبر داد و اظهار کرد: همزمان با عید قربان بنا داریم، 15 راس گوسفند را ذبح و در میان مستمندان گوشت گرم آنها را توزیع کنیم.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) واقع در شهرری بیان کرد: همچنین به مناسبت عید سعید غدیر اطعام نیازمندان را در دستور کار قرار خواهیم داد و در همین راستا بنا داریم، به 1500 مستمند بسته غذایی اهدا کنیم.

 

وی درباره استمرار رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در این مسجد، گفت: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیار از کسب و کارها تعطیل و متضرر شدند، به همین جهت یکی از رویکردهای مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا بوده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) خاطرنشان کرد: از زمان بحران کرونا بیش از 500 بسته معیشتی به ارزش 400 هزار تومان در دو نوبت میان نیازمندان تحت پوشش خیریه مسجد و نیز افرادی جدیدی که شناسایی شده بود و نیز متضرران از بحران کرونا توزیع شد.

 

وی ادامه داد: همچنین از زمان شیوع این بحران فعالان مسجد در تهیه و تولید ماسک، گان برای کادر درمانی بیمارستان ها فعال بوده اند و با توجه به اینکه در منطقه جنوب تهران برای بسیاری از مردم مستضعف امکان تهیه الکل و مواد ضدعفونی نبود، به همین جهت با برپایی «ایستگاه های سلامت» و با کمک خیرین اقدام به تهیه و توزیع الکل برای ضدعفونی در میان نیازمندان کردیم.

 

حجت الاسلام گودرزی اهدای بسته های بهداشتی به خانواده های شهدا و ایثارگران را یکی دیگر از رویکردهای مورد توجه در این مسجد دانست و تصریح کرد: راه اندازی «پیک سلامت» با حضور فعالان این مسجد از دیگر اقدامات مورد توجه در بحران کرونا بوده است؛ پیک های سلامت در زمینه تهیه اقلام و مایحتاج ضروری افراد بیمار و کهنسال فعال بودند و توانستند خدمات قابل توجهی به آنها ارایه دهند.

 

مسجد ابراهیم خلیل الله(ع) در سال 1343 رسما افتتاح شد. این مسجد در محله اقدسیه شهر ری توسط دو تن از خیرین وقف و بنا شد و تولیت این مسجد در ابتدا به آیت الله غیوری سپرده شد. بعد از مدتی آن مرحوم آیت الله سید ابولقاسم موسوی همدانی را به عنوان امام جماعت این مسجد معرفی کردند که آیت الله موسوی همدانی تا حدود نیم قرن یعنی به اندازه عمر این مسجد امام جماعت مسجد  حضرت ابراهیم خلیل(ع) بودند و بعد از رحلت ایشان نیز امامت مسجد به حجت الاسلام گودرزی سپرده شد.

 

مساجد در زمان انقلاب اسلامی از مهمترین محورهای حرکت انقلاب بودند، در مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) نیز فعالیت های گسترده ای در دوران پیروزی انقلاب اسلامی رقم زده شد، به گونه ای که این مسجد پایگاه مبارزان انقلابی در منطقه جنوب تهران محسوب می شده است. در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مسجد به عنوان یکی از مساجد فعال در بحث فرهنگی، مذهبی و دستگیری از محرومان محسوب می شده است.

پایان پیام/ 40