مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر زنجان با محوریت مساجد حل می شود

مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر زنجان با محوریت مساجد حل می شود

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام احمدی گفت: به منظور حل مشکلات و معضلات مناطق آسیب پذیر زنجان از ظرفیت مساجد استفاده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون پایگاهی برای فعالیت های اعتقادی، سیاسی، اجتماعی  و کمک به مسلمانان بوده است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی به دیگر کارکردهای مساجد در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بی بدیل بود.

 

وی به نقش مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در جنگ نرم هم اشاره کرد و یادآور شد: امروز مساجد در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی ایفای نقش می کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت های مساجد در حل معضلات و مشکلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: به همین منظور جلساتی با محوریت مساجد برای حل معضلات و مشکلات مناطق آسیب پذیر زنجان تشکیل شد.

 

وی با یادآوری اینکه این جلسات با محوریت امام جماعت و هئیت‌های مذهبی برگزار می شود، گفت: تلاش می شود تا مشکلات این مناطق با محوریت مساجد حل شود.

 

حجت الاسلام احمدی با یادآوری اینکه یکی از کارکردهای مساجد، توجه به موضوعات اجتماعی جامعه است، گفت: از ظرفیت بچه های مسجد و هیئات مذهبی هم برای حل مشکلات اجتماعی مناطق آسیب پذیر استفاده می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به نقش بچه های مسجد و هیات مذهبی در رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: در مناطق حاشیه شهر زنجان جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ضد عفونی معابر، توزیع اقلام بهداشتی و غذایی از سوی ارکان مسجد انجام شد.

 

وی از اجرای طرح های فرهنگی با همکاری بسیج دانشجویی، هئیت‌های مذهبی، کمیته امداد و بهزیستی در این مناطق خبر داد و گفت: طرح «هر هئیت، یک منطقه» در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق آسیب پذیر زنجان آغاز شده است.

 

 

پایان پیام/ 693