اقدامات کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا به جهش تولید کمک می‌کند/ دولت و مجلس به مساجد توجه ویژه کنند

اقدامات کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا به جهش تولید کمک می‌کند/ دولت و مجلس به مساجد توجه ویژه کنند

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نادربیگی با اشاره به نقش موثر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مقابله با کرونا، گفت: آنچه مساجد در این بحران انجام دادند می‌طلبد که دولت و مجلس به خانه‌های خدا و اهالی آن توجهی ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد برزگر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد را نمونه ای موفق از مدیریت فرهنگی کشور دانست و اظهار کرد: مسئولان باید از این تجربه برای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به سرتاسر کشور استفاده کنند.

 

این استاد حوزه علمیه افزودکانون های فرهنگی هنری مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا توانستند بار دیگر خوش بدرخشند و این بار با تولید مقادیر زیادی ماسک، گان و دستکش، به خودکفایی کشور در تولید مواد بهداشتی لازم برای مقابله با ویروس کرونا کمک شایانی کنند.

 

وی اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال های قبل نیز در رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی بسیار موفق عمل کردند که مصادیق و شواهد آن در نخستین دوره رویداد ملی فهما مشاهده شد.

 

برزگر با تاکید بر لزوم گسترش کمی و کیفی کانون های فرهنگی و حمایت دستگاه ها از این مهم، گفت: حمایت از این کانون ها در واقع حمایت از دستاورد بزرگ و مهم فرهنگی کشور طی ۲۵ سال اخیر و تقویت سد بزرگ در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در گسترش پیاده روی اربعین، کمک مومنانه و خدمت کریمانه به سیل زدگان و زلزله زدگان، اظهار کرد: این کانون ها و بسیج توانسته اند در اوج شبیخون فرهنگی دشمنان، مساجد را پر ونق و پویا نگه دارند که این دستاورد بزرگی است.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئولان در دوره کرونا بارها به اهمیت نقش مساجد و مجموعه های فعال در آن اشاره کردند که همه را امیدوار کردند این بار مسئولان دولتی در تدوین لایحه بودجه و نمایندگان مجلس در تدوین قوانین، نگاه ویژه به مساجد داشته باشند.

پایان پیام/ 397