فعالیت های خبرگزاری شبستان موجب تبلیغ و ترویج برنامه های مسجد می شود

فعالیت های خبرگزاری شبستان موجب تبلیغ و ترویج برنامه های مسجد می شود

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام حسین زکی زاده گفت: یکی از فعالیت های تاثیرگذار خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی، شناسایی و معرفی اماکن مذهبی و مساجد موفق می باشد و این امر موجب تبلیغ و ترویج فعالیت های و برنامه های آن مسجد می شود.

حجت الاسلام «حسین زکی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از فعالیت های تاثیرگذار خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی و مسجدی، شناسایی و معرفی اماکن مذهبی و مساجد موفق می باشد و این امر موجب تبلیغ و ترویج فعالیت های و برنامه های آن مسجد می شود.

امام جمعه جبالبارز شمالی افزود: علاوه بر این موجب دلگرمی و تشویق افرادی می شود که در این مجموعه مذهبی فعالیت داشته و با این حرکت، یک مسجد به عنوان یک الگوی نمونه و موفق برای سایر مساجد معرفی می شود و موجب می شود تا دیگر مساجد با بهره گیری از راهکارهای موفقیت آمیز این مسجد، پویا و فعال شده و در نهایت میزان جذب افراد جامعه را به مساجد افزایش می دهد.

وی بیان کرد: امروز دشمن با استفاده از ابزار رسانه، جنگ تهاجم فرهنگی راه انداخته و از این طریق به دنبال ضربه زدن به دین و ارزش های دینی ما است و ما نیز بایستی برای مقابله با دشمن از ابزار رسانه آنهم رسانه های دینی و مسجدی استفاده کنیم.

حجت الاسلام زکی زاده اظهار کرد: امروز دشمن تمایل چندانی به جنگ نظامی ندارد و حتی اگر بخواهد از راه نظامی وارد جنگ شود سعی می کند ابتدا از طریق جنگ فرهنگی وارد عمل شده و ملت ها را اغوا کند تا در مقابل دولت های قرار گیرند.

امام جبالبارز شمالی ابراز کرد: بنابراین در شرایط کنونی که با تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه ای مواجه هستیم، نقش رسانه های دینی در آگاهی بخشی جامعه بسیار تاثیر گذار است.

وی تاکید کرد: اگر رسانه های ما در حوزه فرهنگی کوتاهی و یا بی توجهی کنند مسلما ما شاهد ضربه های سنگینی بر پیکره فرهنگ، تمدن، دین و مذهب خواهیم بود پس باید رسانه ها با جهاد فرهنگی و مطابق رسالت های خود عمل کنند تا ان شاءالله در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی نیز بتوانیم ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام زکی زاده اضافه کرد: رسانه های ضد دینی و ضد مذهب پایبند به اخلاق و انسانیت نیستند و از راه های غیر اخلاقی سعی در جذب نوجوانان و جوانان دارند تا تفکرات و منش خود را به آنها القا کرده و در واقع از این طریق به دنبال دین گریزی هستند و برای پیشبرد اهداف خود هر کاری می کنند.

امام جمعه جبالبارز شمالی بیان کرد: رسانه های دینی و مسجدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که با شبه افکنی دینی همراه است، باید واقعیت ها را به جوانان و نوجوان اطلاع رسانی کنند زیرا قشر نوجوان و جوان واقعیت گرا و حقیقت گرا است و فطرت و سرشت آن به دنبال نیکی است هنگامی که واقعیت ها گفته شود قطعا توطئه های دشمنان برای دین گریزی خنثی نوجوانان و جوانان خنثی می شود.

وی اظهار کرد: یک رسانه دینی می بایست زیبایی کلام معصومین علیهم السلام، زیبایی دین و قرآن را برای نوجوانان و جوانان تبیین کند زیرا این امر موجب جذب و گرایش نوجوانان و جوانان به این رسانه می شود.

حجت الاسلام زکی زاده ابراز کرد: بایستی رسانه های دینی که به همه امور اخلاقی، دینی و انسانیت پایبند هستند قدر و منزلت جایگاه خود را بدانند و در نبرد نابرابر و نا متقابلی که دشمن در آن به هیچ چیزی پایبند نیست و از هر راهی وارد می شود، نا امید نشده و بر اساس رسالت دینی که دارند به فعالیت های خود ادامه داده و امیدوار باشند.

امام جمعه جبالبارز شمالی در خاتمه عنوان کرد: در روایت است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) فرمودند؛ یا علی علیه السلام اگر یک نفر به دست تو هدایت شود ارزش آن از کل دنیا بیشتر و بالاتر است و اگر حتی یک نفر هم به وسیله یک رسانه دینی و مسجدی هدایت شود، مسلما فعالیت این رسانه بسیار ارزشمند است.

پایان پیام/ 586