کانون های مساجد، اصلی ترین متولی اوقات فراغت در کشور هستند

کانون های مساجد، اصلی ترین متولی اوقات فراغت در کشور هستند

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اجرای طرح ملی تابستانه فهما در بین کانون های مساجد استان زنجان از این مراکز به عنوان اصلی ترین متولی اوقات فراغت در کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد با عنوان تابستانه فهما اظهار کرد: این طرح ویژه عموم مردم بالاخص جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد استان زنجان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی با بیان اینکه کانونهای مساجد اصلی ترین متولی اوقات فراغت در کشور به شمار می آیند، افزود: اوقات فراغت بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می دهد که اگر درست برنامه ریزی شود، نتایج خوبی دربرخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه طرح تابستانه فهما با رویکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با محوریت امام جماعت و همراهی ارکان مسجد و اهالی محله برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح با استفاده از ظرفیت های عمومی و مردمی گام موثری در جهت غنی سازی اوقات فراغت است.

 

به گفته این مقام مسئول طرح تابستانه فهما از 10 تیرماه در کانون های مساجد استان زنجان آغاز شده است و تا 5 شهریورماه امسال ادامه دازد.

 

وی با یادآوری اینکه برنامه های این طرح در فضای مجازی انجام می شود، گفت: کانون های مساجدی که امکانات لازم و منطبق بر پروتکل های بهداشتی برای برگزاری حضوری این برنامه ها را دارند باید از ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان تائیدیه دریافت کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: کلاس ها و برنامه های آموزشی برگزار شده از سوی کانون های مساجد بایستی در سایت بچه ها مسجد(فهما) بارگذاری شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی ادامه داد: در این سامانه شبستان های فرهنگ، هنر و نوآوری ایجاد شده است و کانون های مساجد بایستی برنامه های مرتبط در هر بخش را بارگذاری کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال هم طرح ملی فهما و تقدیر از فعال ترین کانون های مساجد کشور اجرا می شود، گفت: امتیاز کسب شده در سامانه فهما ملاک اصلی حمایت از کانون های مساجد است.

 

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان سال گذشته طرح غنی سازی اوقات فراغت در 280 باب از کانون های مساجد استان زنجان اجرا شد و امسال هم پیش بینی می شود 80 درصد از بچه های مسجد در طرح ملی تابستانه فهما شرکت کنند.

پایان پیام/ 73