برنامه‌های دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بر فضای مجازی متمرکز است

برنامه‌های دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بر فضای مجازی متمرکز است

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۳۹۹
طاهریان با اشاره به نگاه حمایتی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا عموم برنامه‌های این کنگره در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «مرتضی طاهریان» در نشست هم اندیشی برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) امسال از 11 تا 24 شهریور مصادف با 12 تا 25 محرم در بخش های استانی، ملی و بین المللی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هرساله کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در روز شهادت سیدالساجدین باشکوه خاصی و با حضور جمعیت قابل توجهی برگزار می شد، افزود: این رخداد، امسال با توجه به اپیدمی کرونا و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف گسستن زنجیره انتقال، شاید همانند روال گذشته برگزار نشود و بهترین روش برای اجرای آن بهره گیری از فضای رسانه ای و مجازی است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به نگاه حمایتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور به کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: از زمان مدیریت حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در ستاد، نگاه ویژه و حمایتی به کنگره شده است.

 

طاهریان اضافه کرد: سال گذشته بخشی از آثار مکتوب مرتبط با کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حمایت ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد به ویژه معاونت فرهنگی این مجموعه، به چاپ رسید.

 

وی از طرح «نذر امام سجاد(ع)» به عنوان یکی از برنامه های اجتماعی شاخص و اثرگذار کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نام برد و بیان کرد: این طرح با هدف رسیدگی به امور فقرا و محرومین اجرا می شود که امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا ضرورت اجرای آن دو چندان شده است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنانش به وجود تولیدات فاخر در دبیرخانه کنگره، گفت: این آثار نیاز به بازبینی  و تخلیص و انتشار در رسانه ها به ویژه رسانه ملی و فضای مجازی دارد که با توجه به محدود بودن ظرفیت دبیرخانه، نیاز است تا دستگاه های مختلف در این زمینه از این مجموعه حمایت کنند.

 

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

پایان پیام/ 9