حرکت کاروان شادی غدیر کانون یالثارات الحسین در روستای آرنگوی بالا

حرکت کاروان شادی غدیر کانون یالثارات الحسین در روستای آرنگوی بالا

تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹
حیدری گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، کاروان شادی غدیر به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حرم مطهر امام علی(ع) در سطح محلات روستای آرنگوی بالا بخش سندرک شهرستان میناب به حرکت در می آید.

« عیسی حیدری »، مدیر کانون فرهنگی هنری کانون یالثارات الحسین روستای آرنگوی بالا بخش سندرک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در میناب، ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت کانون فرهنگی هنری یالثارات الحسین را تشریح کرد و افزود: تبیین فلسفه امامت و ولایت و ترویج معارف ائمه اطهار(ع) و پاسداشت و تکریم مناسبت های مذهبی ازجمله اعیاد قربان و غدیر بخشی از مهمترین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری یالثارات الحسین روستای آرنگوی بالای بخش سندرک به منظور بزرگداشت عید سعید غدیر و بیان اهمیت جایگاه امامت و ولایت، برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است، افزود: حرکت کاروان شادی غدیر به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حرم مطهر امام علی(ع) و اطعام علوی از شاخص ترین برنامه هاست.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون یالثارات الحسین روستای آرنگوی بالا بخش سندرک، مسیرهای حرکت کاروان را اعلام کرد و گفت: آستانه امام علی(ع) تا مسجد زینب کبری(س) محله زیارتعلی، مسجد امام حسین(ع) تا حسینیه ابوالفضل(ع) محله پشت سرا و پایگاه بسیج امام علی(ع) تا حسینیه پنج تن آل عبا از مسیرهای حرکت کاروان شادی غدیر در روستای آرنگوی بالاست.

 

وی با بیان اینکه این کاروان شامل دو دستگاه ماشین تزئین شده است که در حین عبور از محلات سرودهای مرتبط با غدیر پخش خواهند کرد، افزود: 10 نفر از طلاب روستا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی با در دست داشتن پرچم متبرک در جلو کاروان حرکت می کنند.

 

حیدری از اطعام علوی به عنوان بخش پایانی حرکت کاروان شادی غدیر نام برد و عنوان کرد: همزمان با حرکت کاروان، خودروی حامل غذای متبرک نیز از مسیرهای یاد شده عبور می کند و غذای گرم بین خانواده ها توزیع می کند.

 

وی گفت: کاروان شادی غدیر به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حرم مطهر امام علی(ع) ساعت 17 روز شنبه 18 مرداد همزمان با روز عید سعید غدیر حرکت خود را آغاز خواهد کرد.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری یالثارات الحسین سال 1389 در مسجد امام حسین(ع) روستای آرنگوی بالا بخش سندرک آغاز به کار کرد.

 

 

 

پایان پیام/ 88