کمک مومنانه مسجد امام باقر(ع) به زنان سرپرست خانوار/ برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)

کمک مومنانه مسجد امام باقر(ع) به زنان سرپرست خانوار/ برگزاری مسابقه کتابخوانی در ایام شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام شریفی با اعلام برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی به مناسبت ایام شهادت حضرت باقرالعلوم(ع)، گفت: کمک‌رسانی مسجد امام باقر(ع) به نیازمندان در طول سال و به ویژه به مناسبت ماه رمضان و سال نو و ایام ولادت و شهادت امام پنجم(ع) انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد امام باقر (ع) (واقع در تهران، خیابان ۱۵ خرداد شرقی، کوچه شهید حمید تین نژاد) همه ساله در ایام ولادت و شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) مسابقه کتاب خوانی با محوریت سیره و شخصیت این حضرت(ع) را برگزار می کند، اظهار کرد: امسال نیز با وجود شیوع ویروس کرونا این مسابقه را البته به صورت مجازی برگزار کرده ایم و تاکنون، استقبال خوبی نیز از آن شده است و 10 نفر از کسانی که دست کم به ۹۰ درصد از سوالات پاسخ درست بدهند، جوایز ارزشمندی اهدا می شود.
 
 
امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) افزود: کمک رسانی این مسجد به نیازمندان در طول سال و به ویژه به مناسبت ماه رمضان و سال نو انجام می شود که به دلیل همنامی این خانه خدا با وجود مقدس حضرت باقرالعلوم (ع)، در ایام ولادت و شهادت این امام‌ معصوم (ع) نیز به جمعی از نیازمندان خدمت رسانی صورت می گیرد که امسال، به ۵۰ نیازمند سبد ارزاق اهدا شد.
 
 
وی اضافه کرد: اولویت ما در کمک رسانی به نیازمندان، با زنان سرپرست خانوار است و تلاش داریم برای این گروه کارآفرینی کنیم که اکنون ۲۵ زن سرپرست خانوار در کارگاه خیاطی و قالی بافی وابسته به این مسحد، اشتغال دارند. 
 
 
ابراهیمی در ادامه به برنامه مسجد باقرالعلوم (ع) در دوره شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن محله امام زاده یحیی (ع) و توزیع آب میوه میان کادر درمانی و بیماران کرونایی بیمارستان دکتر سپیر، از اولین فعالیت های این‌‌ مسجد در دوره مقابله با کرونا بود.
 
 
وی ادامه داد: توزیع بسته های ارزاق میان نیازمندان در لبیک به توصیه مقام‌ معظم رهبری درباره رزمایش مواسات و همدلی، گام دیگر اهالی بسیج مسجد امام باقر (ع) بود که تاکنون در چهتر نوبت و در مجموع، ۲۲۰ بسته ارزاق میان خانواده های نیازمند توزیع کرده ایم. 
 
 
وی ادامه داد: مسجد امام باقر (ع) در دوره کرونا چهار گوسفند را قربانی و گوشت آن را میان نیازمندان و افرادی که در دوره کرونا کار خود را از دست داده اند یا درآمدشان بسیار کاهش یافته است، توزیع کردیم.
 
 
امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) خاطرنشان کرد: نماز عید قربان با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز جمعه، دهم مردادماه از ساعت ۸ صبح در فضای باز مقابل این مسجد برگزار می شود.

پایان پیام/ 397