اجرای طرح امام محله و مسجد طراز انقلاب در چهار مسجد شهرستان زنجان

اجرای طرح امام محله و مسجد طراز انقلاب در چهار مسجد شهرستان زنجان

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام علیرضا برقعی گفت: امامان محله از ظرفیت ها در راستای جریان سازی فرهنگی و ایجاد زمینه مناسب برای مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی و دینی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران به تشریح کارکردهای مساجد از صدر اسلام تاکنون پرداخت و گفت: مساجد در حال حاضر به محلی برای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام علیرضا برقعی با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت مسجد خاطرنشان کرد: برای دستیابی نتایج مورد نظر از فعالیت های فرهنگی باید حول محور مساجد تمرکز کرد.

 

این مقام مسئول بر ضرورت برپایی جلسات هم اندیشی با فعالان فرهنگی و تبلیغی به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر از فعالیت های فرهنگی گفت: در عصر کنونی فعالیت های فرهنگی در مساجد کمرنگ شده است و شاهد موازی کاری و تعدد نهادهای مرتبط با مسائل فرهنگی و دینی هستیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: احیای مساجد ومحوریت آن در امر تبلیغ و تربیت در آموزه های دینی، عامل موثری در حل بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی لازمه حرکت در مسیر طراز انقلاب اسلامی را پررنگ کردن فعالیت های فرهنگی در مساجد عنوان کرد و گفت: اثرگذاری فرهنگ های غربی در نتیجه پیشرفت تکنولوژی موجب تغییر سبک زندگی بسیاری شده است.

 

به گفته برقعی، برای بازگشت به سبک زندگی ایرانی اسلامی بایستی فعالیت های فرهنگی حول محور مساجد انجام شود و مشکلات هرمحله را توسط امام و مسجد محله حل کرد.

 

وی به برخی از ویژگی های امام محله اشاره کرد و گفت: جهادی عمل کردن، مسوولیت پذیر بودن همراه با مطالبه گری از اهم این ویژگی هاست.

 

به گفته رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان زناجان، امام محله یک روحانی اسلام شناس، باتقوا و بصیر هست که مجاهدانه تلاش می کند با احیاء روحیه مطالبه گری در مردم بین دین و دنیا پیوند ایجاد و مشکلات محله را با کمک مردم حل کند.

 

این مقام مسئول شناسایی و پرورش ظرفیت های فرهنگی موجود در محله را از دیگر ویژگی های امام محله خواند و ادامه داد: امامان محله از ظرفیت ها در راستای جریان سازی فرهنگی و ایجاد زمینه مناسب برای مردمی شدن فعالیت‌های فرهنگی و دینی استفاده کنند.

 

وی تعداد مساجد شهرستان زنجان را 600 مسجد خواند و گفت: طرح امام محله در راستای ایجاد مساجد طراز در زیست بوم شهری طراحی شده است که در چهار مسجد زنجان و به منظور الگوسازی و گفتمان سازی از مساجد طراز انقلاب اسلامی اجرا می شود.

پایان پیام/ 73