ممنوعیت برگزاری نماز عیدقربان در مساجد استان زنجان

ممنوعیت برگزاری نماز عیدقربان در مساجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام کرمی گفت: استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد از اینرو برگزاری نماز عید قربان در مساجد استان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با قرار گرفتن زنجان در وضعیت قرمزکرونایی و با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان، مساجد استان زنجان تعطیل شد و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم ترحیم ممنوع اعلام شد.

 

حجت‌الاسلام مختار کرمی ادامه داد: به همین منظور برگزاری نماز عیدقربان در مساجد استان زنجان ممنوع است و این مراسم انجام نمی شود.

 

وی در خصوص عزاداری های ماه محرم در مساجد و تکایا هم گفت: استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و همه ساله عزاداری های هشتم و نهم محرم با شکوه خاصی از عزاداران برگزار می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: زنجان با نماد یوم العباس در کشور شناخته شده است از اینرو تلاش می کنیم تا با بررسی همه جوانب و رعایت پروتکل های بهداشتی مجوزهای لازم این مراسم را به صورت محدود در استان برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه در نهایت تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم، خاطرنشان کرد: در بقاع متبرکه ای که دارای فضای باز هستند، عزاداری های ماه محرم با رعایت پروتکل بهداشتی انجام می شود.

 

پایان پیام/ 693