مراسم پرفیض دعای عرفه در کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می شود

مراسم پرفیض دعای عرفه در کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۸ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضوانی‌نژاد از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با تبریک فرا رسیدن روز عرفه و عید سعید قربان اظهارکرد: مومنان در روز عرفه با جهاد اکبر و قربانی کردن هوای نفس به دنبال کسب معرفت و شناخت خود و خدایشان هستند.

 



مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه عرفه فرصتی برای بازگشت به اصل خویش است افزود: هرساله همزمان با فرارسیدن نهم ذی الحجه مصادف با روز عرفه مراسم قرائت دعای عرفه به همت کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس و لزوم پرهیز از تجمع‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.
 

وی اعلام کرد: امسال اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد واجدالشرایط به لحاظ گستردگی فضا و جمعیت محدود، حضور یافته و با زمزمه دعای عرفه امام حسین(ع)، با خدای خود به راز و نیاز می‌پردازند.

 



حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه مراسم پرفیض دعای عرفه در مساجد شاخص سطح استان برگزار می شود بیان کرد: این مراسم حتی‌المقدور در فضاهای باز و غیرمسقف برگزار شده و پذیرایی و پخش نذری نیز ممنوع است.

 



وی با اشاره به بهره‌گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از فضای مجازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی در بحران کرونا اعلام کرد: برخی از کانون‌ها مراسم دعای عرفه را از کانال‌ها و گروه‌های کانون در پیام رسان‌ها پخش می‌کنند.

پایان پیام/ 84