دستگیری از محرومان در مسجد مسلم‌بن عقیل(ع)/ برگزاری جشن‌های غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دستگیری از محرومان در مسجد مسلم‌بن عقیل(ع)/ برگزاری جشن‌های غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه همه ساله بزرگداشت سفیر کربلا در مسجد مسلم بن عقیل(ع) به صورت ویژه برگزار می‌شود، گفت: به دلیل شرایط بحران کرونا امسال کمک‌رسانی به محرومان و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع اقلام بهداشتی را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد مسلم بن عقیل(ع) واقع در شهرری، جاده ورامین در بدو پیروزی انقلاب اسلامی در تهران تاسیس شد و از همان ابتدای تاسیس رویکرد این مسجد جوان گرایی  و تقویت آموزه های دینی و به روز کردن سطح دانش و مهارت جوانان بوده است.

 

 با توجه به اینکه این مسجد مزین به نام مسلم بن عقیل(ع) است، نگاه ویژه ای برای بزرگداشت آن حضرت در این مسجد صورت می گیرد، به گونه ای که همه ساله در ایام مسلمیه ویژه برنامه های به منظور گرامیداشت یاد سفیر کربلا برگزار می شود.  علاوه بر آن گروه جهادی مسجد در بحران ها و مقاطع گوناگون همواره یاری گر محرومین و مستمندان در استان های حاشیه نشین کشور بوده اند.

 

حجت الاسلام « علی حسنی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مسجد مسلم بن عقیل(ع) واقع در شهرری، جاده ورامین برای مبارزه با کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا گروه جهادی مسجد در ضدعفونی خیابان ها، معابر، محلات و کمک رسانی به افرادی که در این بحران دچار ضرر شدند، وارد میدان عمل شدند و با برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع اقلام بهداشتی به مدت 60 روز به مردم این منطقه خدمت رسانی کردند.

 

امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل(ع) واقع در شهرری، جاده ورامین افزود: همچنین با راه اندازی کارگاههای تولید ماسک بیش از 40 روز فعالین این مسجد اقدام به تولید و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در میان مردم کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که در مسجد مسلم بن عقیل(ع) همه ساله مورد توجه قرار می گرفت، ویژه برنامه «سه شنبه های مهدوی» بود که در این برنامه از مردم پذیرایی انجام می شد، اما در شرایط حاضر که امکان پذیرایی نیست، در این برنامه اقلام بهداشتی میان مردم توزیع می کنیم.

 

حجت الاسلام حسنی با اشاره به توزیع سبدهای معیشتی در میان مردم در چندین مرحله گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری 220 بسته غذایی در میان نیازمندان تحت پوشش خیریه مسجد و نیز نیازمندان جدیدی که به مسجد معرفی شدند، توزیع گردید و به کادر درمانی چند بیمارستان آبمیوه تهیه و ارسال کردیم.

 

وی به رویکرد و برنامه مسجد برای دهه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: با تجربه خوب و موفق نیمه شعبان در مسجد در حیاط مسجد اقدام به نورافشانی و فضاسازی کردیم، این برنامه در دهه ولایت و امامت هم مورد توجه قرار می گیرد  و با هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا سه روز این برنامه در حیاط مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود و توزیع بسته های غذایی و مواد ضدعفونی همانند دوره های قبل در مسجد مورد توجه قرار می گیرد.

 

 امام جماعت مسجد مسلم بن عقیل(ع) واقع در شهرری، جاده ورامین به ویژه برنامه های مسجد به مناسبت سالروز شهادت مسلم بن عقیل(ع) اشاره کرد و گفت: همه ساله به مناسبت سالروز شهادت سفیر کربلا، هیئات مذهبی پیرامونی در مسجد گرد هم می آمدند و ضمن برپایی مراسم عزاداری در مسجد به صورت دسته عزاداری به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت و درجوارسید الکریم(ع) نیز حضور یافته و عزاداری می کردند.همچنین هر سال در محرم تعزیه به همت اهالی مسجد  برگزار می شد، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا این برنامه لغو و رویکرد مسجد  در جهت کمک رسانی به محرومین و نیازمندان قرار گرفت.

پایان پیام/ 40