کانون‌‌های مساجد گیلان میزبان عاشقان اهل بیت(ع)

کانون‌‌های مساجد گیلان میزبان عاشقان اهل بیت(ع)

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با ضدعفونی کردن مساجد و تهیه اقلام بهداشتی چون ماسک، خود را مهیای میزبانی از مومنان در برگزاری مراسم عرفه کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، امروز نهم ذی‌الحجه است، روز عرفه، روزی که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده است و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناک‌ترین اوقات خواهد بود. روایت است که امام سجاد (ع) در روز عرفه صدای سائلی را شنید که از مردم سئوال می‌کرد، حضرت به او فرمود:«وای بر تو! آیا در مثل چنین روزی از غیر خدا سئوال می‌کنی و حال آنکه در این روز برای بچه‌هایی که در شکم مادرانند، امید سعادت و خوشبختی می‌رود.»

 

عرفه از زمان‌های مورد توجه نزد خداوند است که درهای رحمت را به‌روی مردم باز می‌کند. آنچه از روايات و دعاهاى اهل‌بيت(ع) در اين روز به دست مى‌آيد نشانگر آن است که پروردگار هستى اين روز را براى مناجات خود انتخاب کرده و نعمت‌هاى مادى و معنوى خود را در يوم‌الله عرفه بر بندگانش ارزانى داشته است.

 

امسال اما عرفه حال و هوای دیگری دارد، این مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته و با جمعیت محدود برگزار می‌شود و زدن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی قانونی الزامی برای شرکت در این مراسم است.

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز با ضدعفونی کردن مساجد و تهیه ماسک خود را مهیای میزبانی از مومنان در قرائت دعای عرفه کردند تا در این مراسم ضمن راز و نیاز با معبود خویش و طلب عفو و بخشش، دعا به درگاه الهی در حل مشکلات جامعه به خصوص مشکلات برآمده از کرونا کنند.

 

مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرک مسکن مهر رشت ساعت ۱۷:۳۰ امروز(۹ مرداد) مراسم دعای عرفه را به نفس حجت‌الاسلام اسماعیلی برگزار می‌کند.

 

مجموعه فرهنگی تربیتی شهید هادی خوش‌خلقت نیز میزبان مومنان در قرائت دعای عرفه با نوای حجت‌الاسلام عابدینی و سجاد یوسفی ساعت ۱۸ در مسجد صاحب الزمان(عج) بلوار شهدای گمنام رشت است.

 

بقعه متبرکه فاطمه اخری نیز امروز برگزارکننده مراسم پرفیض دعای عرفه با مناجات‌خوانی حجت‌الاسلام مدنی است. این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت ۱۷:۳۰ در خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

 

صحن گلزار شهدای رشت نیز میزبان مومنان در طلب عفو و بخشش از درگاه الهی در جوار مزار شهیدان این شهر با نوای مهدی موید است که به همت هیئت عاشقان اهل‌البیت ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

 

مراسم روح بخش دعای عرفه و شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) با نوای حجت‌الاسلام ایران‌عقیده امروز ساعت ۱۸ در بلوار مدافعان حرم (بلوار لاکان)، کوچه شهید عباس چوکام، کوچه دی، مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) به میزبانی کانون فرهنگی هنری شهید همت برپا می‌شود.

 

مسجد بزرگ امام حسن مجتبی(ع) نیز به همت کانون فرهنگی هنری شهید محمد هدایتی میزبان قرائت دعای عرفه با نوای هوشنگ مسروچهر و پرویز مجیدپور است.

 

کانون فرهنگی هنری فاطمیه رشت نیز میزبان مردم در برگزاری مراسم پرفیض عرفه در مسجد فاطمیه است. در این مراسم دعای عرفه با نوای مهدی نظامعلی و سیدمحمد بلشتر قرائت می‌شود.

 

اعضای کانون فرهنگی هنری حامیان ولایت رشت نیز با مهیا کردن شرایط لازم خود را آماده میزبانی از مومنانی می‌کنند که برای قرائت دعای عرفه به مسجد امام زاده صالح(ع) رفته و با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 84