اجرای طرح سه شنبه های تکریم در 50 باب مسجد استان زنجان

اجرای طرح سه شنبه های تکریم در 50 باب مسجد استان زنجان

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
به گفته حجت الاسلام یارمحمدی، در سه ماهه اخیر طرح سه شنبه های تکریم در 50 باب مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری اجرایی می شود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: سه شنبه های تکریم یک طرح ملی است که توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمام دستگاه های فرهنگی در راستای همبستگی بیشتر مردم با مسجد اجرا می شود.

 

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از اهداف این طرح است.

 

وی با یادآوری اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هر هفته به صورت تصویری با یکی از خانواده های شهید در استان ها ارتباط تصویری برقرار می کند، خاطرنشان کردک این رویداد مسجد محوری است و زیر نظر امام جماعت مسجد اجرا می شود.

 

به گفته این مقام مسئول، مجری این طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند و در مرحله نخست با شناسایی خانواده های شهدا، چهره های ماندگار، نوجوانان و جوانان کارآفرین و ممتاز محله که در رشته های علمی و جشنواره ها رتبه های خوبی را کسب کردند تجلیل می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی هدف از این طرح را تبدیل چهره های ماندگار به سرمایه های اجتماعی و الگوسازی آنان برای جوانان مسجد خواند و افزود: از خانواده های موفق و مفاخر و گروه های جهادی هم در قالب طرح سه شنبه های تکریم، تجلیل می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه 379 باب کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان فعال است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در سه ماهه اخیراین طرح را در بین 50 مسجد دارای کانون استان نهادینه کنیم.

 

وی یادآور شد: کانون های مساجدی که این طرح را اجرا می کنند، در سامانه بچه های مسجد بارگذاری خواهند کرد تا از امتیازهای مربوطه برخوردار شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم از دهه کرامت در کشور کلید خورد، گفت: به همین منظور پویش سه شنبه های تکریم در فضای مجازی ایجاد شده است.

 

پایان پیام/ 73