پاسداشت دهه ولایت از پخت ۲هزار غذای نذری تا برپایی سفره سادات علوی

پاسداشت دهه ولایت از پخت ۲هزار غذای نذری تا برپایی سفره سادات علوی

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
شهبازی بابیان اینکه باهدف دستگیری از نیازمندان در شب عید غدیر خم ۳ رأس گاومیش و ۲ رأس گوسفند به همت اعضای کانون مسجد جامع زاغمرز قربانی خواهد شد، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و سفره سادات علوی در روز عید غدیر خم در دستور کار قرار دارد.

« علی شهبازی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر گفت: با همکاری و مشارکت خیرین و نیک اندیشان بزرگوار زاغمرز و قرارگاه فرهنگی، مذهبی و سیاسی خادمین ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و شهدای ارزشمند زاغمرز در ایام دهه ولایت و امامت و روز عید سعید غدیر خم برنامه‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این روستا برگزار خواهد شد.

 

مدیرمسئول کانون مسجد جامع زاغمرز بهشهر از آذین‌بندی مساجد، حسینیه و مصلای نماز جمعه به مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: جلسه هم‌اندیشی و تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جهت باشکوه برگزار شدن مراسم عید سعید غدیر خم با حضور حجت‌الاسلام والمسلین«شعبان فلاح»امام‌جمعه زاغمرز و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و پایگاه بسیج برادران و خواهران و مؤسسات خیریه برگزار شد.

 

وی به همت والای بچه‌های مسجد روستای زاغمرز برای لبیک به منویات رهبری(حفظه الله)در خصوص دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرد و گفت:  جمع‌آوری کمک‌های مردمی از روز عید سعید قربان تا روز عید سعید غدیر خم در دستور کار اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز قرار دارد.

 

شهبازی بابیان اینکه کمک‌های مؤمنانه و خداپسندانه اهالی شریف زاغمرز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسته‌بندی و به‌صورت شبانه در شامگاه عید سعید غدیر خم بین نیازمندان توزیع خواهد شد، اظهار کرد: همچنین در روز عید قربان 7رأس گوسفند به‌صورت شرعی و بهداشتی ذبح شد و گوشت قربانی در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

 

وی بابیان اینکه به جهت شیوع کرونا بیشتر فعالیت‌های مسجد جامع زاغمرز به فضای مجازی منتقل‌شده، از  برگزاری مسابقه غدیر شناسی در فضای مجازی خبر داد و افزود: نفرات برتر این مسابقه روز عید غدیر معرفی و تجلیل می‌شوند.

 

شهبازی یادآور شد: شب عید سعید غدیر خم از مساجد و حسینیه‌ها به همت بچه‌های مسجد مراسم نورافشانی برگزار خواهد شد.

 

وی بابیان اینکه برای سلامتی امام زمان(عج) و باهدف دستگیری از نیازمندان در شب عید سعید غدیر خم  ۳ رأس گاومیش و ۲ رأس گوسفند قربانی خواهد شد، گفت: همچنین برپایی ایستگاه صلواتی و سفره سادات علوی در روز عید غدیر خم جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی  در مصلای جمعه زاغمرز در دستور کار قرار دارد.

 

شهبازی از پخت  ۲۰۰۰ پرس غذای گرم در حسینیه ارشاد  زاغمرز خبر داد و افزود: این غذاهای نذری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بین اهالی شریف زاغمرز به‌ویژه نیازمندان و سادات علوی توزیع می‌شود.

 

پایان پیام/ 286