اطعام ۲۰۰ نیازمند در روز عید غدیر خم از سوی مسجد علوی/ توزیع بسته های بهداشتی به مردم

اطعام ۲۰۰ نیازمند در روز عید غدیر خم از سوی مسجد علوی/ توزیع بسته های بهداشتی به مردم

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام علوی از اطعام ۲۰۰ نیازمند در روز عید غدیرخم خبر داد و گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت سبد غذایی و اقلام بهداشتی میان نیازمندان توزیع می شود.

حجت الاسلام «سید محسن روح الامین» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اطعام غدیر همزمان با روز عید غدیر به همت مسجد علوی خبر داد و اظهار کرد: به مناسبت عید غدیر خم  امسال 200 بسته غذای گرم در میان نیازمندان توزیع می شود.

 

امام جماعت مسجد علوی میدان تجریش با اشاره به دیگر برنامه های دهه ولایت و امامت که از سوی این مسجد برگزار می شود، گفت: توزیع 40 بسته سبد غذایی، پخش اقلام بهداشتی، ماسک و دستکش، اهدای پرچم به مردم، تزئین بیرونی مسجد از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت دهه امامت و ولایت از سوی این مسجد مورد توجه قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام روح الامین از برگزاری مسابقه کتابخوانی به مناسبت عید غدیر خم خبر داد و گفت: این مسابقه غیرحضوری از کتاب نقش ائمه(ع) در دین و از خطبه غدیر برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد علوی ادامه داد:  از ابتدای سال تاکنون در قالب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه به 200 خانواده نیازمند به ارزش 100 میلیون تومان خانواده کمک رسانی صورت گرفته و 20 راس گوسفند قربانی و در میان نیازمندان توزیع شده است. یکی دیگر از اقدامات خیرانه در مسجد علوی در راستای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه تسویه حساب طلبکاران با مغازه های محله بوده است تا به کسانی که به دلیل بحران کرونا دچار ضرر و زیان اقتصادی شدند، کمکی ناچیزی داشته باشیم.

 

وی تولید بیش از دو میلیون ماسک و گان توسط فعالین مسجد را یکی دیگر از رویکردها و برنامه های مسجد از زمان شیوع ویروس کرونا نام برد و تصریح کرد: از دیگر فعالیت های جهادی در این مسجد، تولید روزانه آبمیوه در آشپزخانه مسجد بود که روزانه 800 بطری آبمیوه و نیز 3500 ظرف سوپ داغ در مسجد تهیه و در بیمارستان های تهران توزیع شد.

 

 حجت الاسلام امین زاده در پایان تصریح کرد: از اقداماتی که با شیوع ویروس کرونا شاهد انجام آن از سوی گروه های جهادی مسجد علوی بودیم، کمک رسانی به کادر درمانی، پزشکان و پرستاران بیمارستان ها و تهیه و تولید تجهیزات و امکانات مورد نیاز کادر درمانی بود به طوری که گروه جهادی این مسجد با توجه به تقاضای کادر درمانی به این امکانات اقدام به تولید شیلد محافظتی صورت کردند.از سوی یکی از بیمارستان های استان گیلان به گروه جهادی مسجد علوی سفارش تولید شیلد ارایه شد و فعالین مسجد نیز ضمن تلاش و کار شبانه روز برای مهار کرونا، 800 عدد شیلد تولید و به آن بیمارستان ارسال کردند.

 

 

پایان پیام/ 40