کمک های مردمی گره گشای ساخت مساجد در هرمزگان است

کمک های مردمی گره گشای ساخت مساجد در هرمزگان است

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، مشارکت های مردمی را راهگشای ساخت و بازسازی مساجد دانست و گفت: شهرداری و شورای شهر مصوبه های را در زمینه کمک به بازسازی و ساخت و ساز مساجد دارند اما نباید از ظرفیت های مردمی غافل شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین « محمد عبادی » در نشست ستاد ساماندهی مساجد استان هرمزگان، ظرفیت ها و مشارکت های مردمی را راهگشای ساخت و بازسازی مساجد بیان کرد.

 

وی افزود: شهرداری و شورای شهر مصوبه های را در زمینه کمک به بازسازی و ساخت و ساز مساجد دارند اما نباید از ظرفیت های مردمی غافل شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان برای این مسئله هزینه شده است و شهرداران  مناطق مختلف درراستای این مصوبه کمک‌هایی را به مساجد سطح شهر داشتند.

 

وی افزود: نیاز امروز ما ساماندهی و بررسی مطالعاتی در خصوص هزینه ها وظرفیت های موجود جهت کمک به تمامی مساجد سطح شهر بندرعباس است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد، بسیاری ازمساجد دارای مستقلات و موقوفه هستند ومی توانند هزینه های موردنیاز خودرا تأمین کنند ما باید برای مساجدی که مستقلات و موقوفه ندارد برنامه ریزی مدونی جهت ایجاد درآمد پایدار داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: متصدیان مساجد افرادی هستند که با علاقه و برای رضای خدا مشغول‌ این امر مهم هستند ماباید بتوانم در روند مجوز دهی های لازم جهت ساخت و ساز مساعدت لازم را انجام دهیم تا درکوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: ما بایدجایگاه ستاد ساماندهی مساجد را به گونه ای تصبیت کنیم  که اگر مصوبه ای درخصوص مساجد صورت گرفت به عنوان فصل الخطاب وسند بالادستی توسط سازمان ها لازم الاجرا باشد.

 

وی در خصوص ساماندهی امامان جماعت گفت: ما نیاز به یک سازوکار مشخص برای ساماندهی و مهارت افزایی امامان جماعت نیازمندیم.

 

عبادی افزود: یکی ازمشکلاتی که امروز مساجد ما را درگیر خود کرده است نبود امامان جماعتی است که از توانایی مدیریت لازم جهت ساماندهی امورات برخوردار باشند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان کرد: ما یک بار و برای همیشه نیاز به یک ساماندهی جامع داریم به گونه ای که بتوانم تمامی ائمه جماعت راساماندهی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

عبادی افزود: ما امروز نیاز به برگزاری دوره های توانمند سازی در بعدهای مختلف مدیریتی مانندفن خطابه مدیریت مالی و.. برای امامان جماعت هستیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از کارکردهای ستاد ساماندهی امامان جماعت بررسی وضعیت فعالیت امامان جماعت و برگزاری دوره های ضمن خدمت است.

 

 

 

پایان پیام/ 88