اجرای سرود میدانی غدیر توسط کانون سادات/نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد روستای گورزانگ پخش می شود

اجرای سرود میدانی غدیر توسط کانون سادات/نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد روستای گورزانگ پخش می شود

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
جعفری گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر، سرود میدانی در سه نقطه از روستای گورزانگ شهرستان میناب توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری سادات اجرا می شود.

« محمد جعفری »، مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، از غدیر به عنوان مهمترین اعیاد اسلامی نام برد و عنوان کرد: یکی از رسالت های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد تکریم مناسبت های ملی مذهبی می باشد و عید غدیر سرآمد همه مناسبت هاست.

 

وی افزود: کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ با در نظر گرفتن پتانسیل و ظرفیت های خود و نیازهای روز جامعه به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان، برنامه های اثرگذاری را پیش بینی کرده است که در طول دهه امامت و ولایت برگزار می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سادات روستای گورزانگ شهرستان میناب ادامه داد: آذین بندی و چراغانی کردن کوچه ها و معابر و سردرب حسینیه، مسجد و کانون و خیابان های خلیج فارس، امام حسین(ع)، شهید دوامی و شهید راوند، نخستین برنامه کانون ویژه دهه امامت و ولایت بود.

 

وی، پخش نواهای مذهبی از بلندگوهای مساجد، حسینیه ها، مغازه ها و بازار ماهی فروشی روستای گورزانگ را از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات در این ایام برشمرد و اضافه کرد: نورافشانی شب عید در سه نقطه روستا به صورت همزمان به جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت انجام می شود.

 

جعفری از برپایی ایستگاه صلواتی و نوشتن اذکار حضرت علی(ع) با شابلون و رنگ روی شیشه ماشین ها به عنوان یکی دیگر از برنامه های غدیری کانون سادات روستای گورزانگ ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس و رعایت پروتکل های بهداشتی، ایستگاه صلواتی خوراکی نه، هنری و مسابقات فرهنگی و اهداء جوایز در ورودی روستا دایر خواهد شد.

 

وی از اجرای گروه سرود در سه نقطه روستای گورزانگ به عنوان شاخص ترین برنامه ویژه عیدغدیر کانون یاد کرد و افزود: ابتدای خیابان امام حسین حسینیه سادات، محوطه حسینیه بزرگ و روبروی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) از نقاطی است که سرود میدانی اجرا می شود.

 

این فعال فرهنگی مذهبی، حرکت کاروان ماشینی و موتوری غدیر همراه با یک پرچم را بخش پایانی برنامه های کانون فرهنگی هنری سادات ویژه دهه امامت و ولایت ذکر و با اشاره به شیوه اجرای این برنامه، عنوان کرد: در قالب این برنامه، یک خودرو وانت به سیستم صوتی و بلندگو و موتور برق تجهیز و با پخش مولودی خوانی و سرودهای ویژه غدیر جلوی سایر خودروها و موتورسیکلت ها از حسینیه سادات، خیابان امام حسین(ع) تا میدان ثاراللّه به سمت حسینیه بزرگ سپس تا حسینیه محله خروسون (منبرهاشم) » و سپس به سمت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منتهی به میدان تلاش و بازار ماهی فروشی حرکت می کند.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری سادات در سال تاسیس ۱۳۹۳ در روستای گورزانگ از توابع بخش بنذرک شهرستان میناب راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88