«اطعام علوی» یک هزار نیازمند در شب عید غدیر/ راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

«اطعام علوی» یک هزار نیازمند در شب عید غدیر/ راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
گلشن با اعلام اجرای طرح «اطعام علوی» ویژه اطعام یک هزار نیازمند در شب عید غدیر و به همت اعضای کانون «اسوه» مسجد اعظم، گفت: راه‌اندازی کاروان‌های شادی غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های این کانون برای دهه امامت و ولایت است.

«محمد گلشن» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «اطعام علوی» به همت کانون اسوه مسجد اعظم واقع در محله وصفنارد تهران، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کانون اسوه که سالیان سال است در دهه امامت و ولایت مورد توجه قرار می گیرد، احیای سنت فراموش شده اطعام غدیر است.

 

مدیر فرهنگی کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد اعظم وصفنارد افزود: در همین راستا امسال طبخ یک هزار پرس غذای نذری و توزیع در میان نیازمندان و محرومان را در شب عید غدیر خم دنبال می کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه های کانون اسوه در دهه امامت و ولایت گفت: سال گذشته به مناسبت عید غدیر خم با برپایی ایستگاه های صلواتی میوه، شیرینی و لوازم تحریر ویژه دانش آموزان توزیع کردیم، اما امسال به دلیل شرایط بحران کرونا رویکرد کانون توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده است.

 

وی از برپایی ایستگاه صلواتی برای توزیع اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک رایگان در میان مردم خبر داد و گفت: راه اندازی کاروان شادی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، اهدای گل به مردم، اجرای سرود و جشن مردمی بخشی از برنامه های تدارک دیده شده برای شب عید غدیر خم است.

 

مدیر فرهنگی کانون اسوه مسجد اعظم به برنامه هایی که از سوی کانون برای مبارزه با کرونا اجرا می شود، اشاره و بیان کرد:  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 15 هزار ماسک تولید و در اختیار مردم گذاشته شده و در چند نوبت ایستگاه های سلامت برپا شده است. ضمن اینکه در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک های مومنانه به نیازمندان، در چهار مرحله بیش از ۴۰۰ بسته سبد معیشتی و گوشت میان محرومان شناسایی شده توزیع شده است.

 

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی از سوی کانون اسوه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزش قرآن، احکام، مسابقات فرهنگی،برنامه های بصیرتی و معرفتی،فعالیت های علمی و مشاوره تحصیلی که قبل از بحران کرونا به صورت حضوری برگزار می شد، اکنون به صورت مجازی برگزار می شود.

 

گلشن به فعالیت هیئت «حضرت علی اصغر(ع)» کانون اسوه مسجد اعظم نیز اشاره کرد و گفت: این هیئت در سال ۱۳۹۰ تأسیس شده است و همه ساله در ماه محرم برای عزاداری سید و سالار شهیدان اقدام به برپایی تکیه‌ای با همت نوجوانان و جوانان محله می کند و عزاداران سید‌الشهدا(ع) در ماه محرم و صفر در آن اقامه می شود.

 

 مدیر فرهنگی کانون اسوه مسجد اعظم تاکید کرد: هیئت حضرت علی اصغر(ع) در محرم‌الحرام ۱۳۹۸ با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همه شب میزبان یکی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم کشور بود و آیین برگزاری مراسم خیمه‌سوزان در ظهر عاشورا نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت بوده است.

 

وی ادامه داد: احترام و تکریم پیرغلامان حسینی در هیئت حضرت علی اصغر(ع) همیشه سرلوحه کارها بوده است و یکی از نکات قابل توجه در مراسم این هیئت این بود که سال گذشته با قرعه‌کشی پنج کمک هزینه سفر کربلای معلی در ایام اربعین حسینی به منظور اعزام کسانی که به این سفر معنوی نرفته اند، اعطا شد.

 

وی تصریح کرد: هیئت حضرت علی اصغر(ع) در طول سال در تمام مناسبت‌های مذهبی اعم از اعیاد و سالروز میلاد و شهادت‌ ائمه(ع) برنامه دارد و در روزهای پنجشنبه نیز جلسه هفتگی برگزار می کند که البته در حال حاضر به دلیل شرایط بحران کرونا این جلسات برپا نیست.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری اسوه مسجد اعظم از دیگر برنامه‌های خودجوش در هیئت کانون اسوه را برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبت های مذهبی از سال ۹۰ دانست و خاطرنشان کرد: این ایستگاه صلواتی به همت جوانان این منطقه برپا شده و هر ساله وسعت بیشتری می یابد و یکی از ایستگاه‌های صلواتی سرشناس در منطقه ۱۷ تهران به‌شمار می‌رود.

 

یادآور می شود، کانون اسوه مسجد اعظم در محله وصفنارد واقع در منطقه 17 شهرداری تهران است.

پایان پیام/ 40