لزوم معرفی فرهنگ دینی از زبان هنر

لزوم معرفی فرهنگ دینی از زبان هنر

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام صفری گفت: همه ما موظفیم به فرهنگ و هنر دینی توجه کنیم و از همه ظرفیت برای گسترش این فرهنگ کار انجام دهیم چرا که نافذترین سلاح برای معرفی فرهنگ، برنامه های هنری است و هنر بهترین رسانه و منبر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «علی صفری»، امروز (سه شنبه 14 مرداد) در جلسه «سه شنبه های تکریم» که به صورت ویدئوکنفرانسی با خانواده 2 شهید شهر «اشکنان» فارس برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه ولایت، گفت: این 2 شهید از یک فامیل هستند و وابستگی فامیلی با هم دارند.

امام جمعه اشکنان با اشاره به اینکه یکی از آنان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده و سال های زیادی در جبهه وجود داشته است، تاکید کرد: شهید دست نشان در منطقه سیستان و بلوچستان به اسارت در آمد و توسط اشرار به شهادت رسیدند، هر 2 از ارادتمندان امام (ره) و رهبری معظم (مدظله العالی) بودند.

وی اضافه کرد: همه ما موظفیم به فرهنگ و هنر دینی توجه کنیم و از همه ظرفیت برای گسترش این فرهنگ کار انجام دهیم چرا که نافذترین سلاح برای معرفی فرهنگ، برنامه های هنری است و هنر بهترین رسانه و منبر است.

حجت الاسلام صفری با یادآوری این مطلب که وظیفه ما برای مقابله با انحطاط فرهنگی، دوچندان است، تاکید کرد: انتظار داریم که نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر اشکنان راه اندازی شود و اقلام فرهنگی بیشتر به اشکنان اختصاص داده شود و گروه های تبلیغی هم کار کنند و انتظار داریم که اشکنان به صورت ویژه دیده شود.

خاطر نشان می شود، شهید «اکبر نجفی» متولد 1339 در تاریخ 14 اسفند 65 در عملیات «کربلای 5» در منطقه «شلمچه» مجروح شده و در بیمارستان تهران به شهادت رسید و بسیجی شهید «محمد دست نشان» متولد 1349 که در سال 1369 در «زهک» زابل توسط اشرار به اسارت رسید و خبر شهادت ایشان در سال 1382 در پاکستان مورد تایید قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی تربیتی در حال ساخت در اشکنان است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین راه و شهرسازی در دهه فجر 99 به بهره می رسد.

پایان پیام/ 130