خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند

خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام امیدی گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران هم درجه والایی دارند و به خوبی توانستند به تربیت شهدا بپردازند و از این رو خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 14 مرداد) در جلسه «سه شنبه های تکریم» که به صورت ویدئوکنفرانسی با خانواده 2 شهید شهر «اشکنان» فارس برگزار شد، گفت: شایسته بود که حضوری به خدمت خانواده شهدا می رسیدیم اما وضعیت کرونا اجازه این موضوع را نمی دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اظهار کرد: عظمت خانواده شهدا اینست که ما حضوری خدمت برسیم و بتوانیم تکریم خانواده شهدا را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه «سه شنبه های تکریم» یکی از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که چندین هفته است در کشور اجرا می شود، یادآور شد: در این برنامه خانواده معزز شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و ... را مورد تجلیل قرار می گیرند.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه امام باقر (ع) پیرامون شهدا فرمودند: «اولین قطره خون شهید کفاره گناهان اوست»، شهدا منتخب خدای سبحان شدند، اضافه کرد: خانواده های شهدا و ایثارگران هم درجه والایی دارند و به خوبی توانستند به تربیت شهدا بپردازند و از این رو خانواده شهدا الگویی برای تربیت اسلامی محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه همکاری ارشاد و کانون ها، منشا اثر بوده، هست و خواهد بود، تاکید کرد: یک هزار و 500 جلد کتاب به مسجد «امام علی بن ابی طالب (ع)» هدیه خواهیم کرد.

به گفته حجت الاسلام امیدی، لازم است که کار در خور شان برگزار شود و در ایام غدیر با برنامه ریزی مناسب برای ترویج تشییع علی بن ابی طالب (ع)، اجرایی شود.

وی با اشاره به درخواست امام جمعه اشکنان و فرزند شهید که مطالبه تکمیل مجتمع فرهنگی را داشتند، تاکید کرد: بسیار خرسندم که این دغدغه وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع اقتصادی و تحریم باعث شده تا بودجه ها کم شود، افزود: متولیان فرهنگی در امر مسجد و متولیان اجرایی برای ساخت مساجد 2 مجموعه جداگانه هستند که فرهنگی ما و سایر سازمان های فرهنگی است و اوقاف بحث ساخت و ساز را دارد.

خاطر نشان می شود، شهید «اکبر نجفی» متولد 1339 در تاریخ 14 اسفند 65 در عملیات «کربلای 5» در منطقه «شلمچه» مجروح شده و در بیمارستان تهران به شهادت رسید و بسیجی شهید «محمد دست نشان» متولد 1349 که در سال 1369 در «زهک» زابل توسط اشرار به اسارت رسید و خبر شهادت ایشان در سال 1382 در پاکستان مورد تایید قرار گرفت.

مجتمع فرهنگی تربیتی در حال ساخت در اشکنان است که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین راه و شهرسازی در دهه فجر 99 به بهره می رسد.

پایان پیام/ 130