مسجد باید به همه امور محله و منطقه رسیدگی کند

مسجد باید به همه امور محله و منطقه رسیدگی کند

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
افتخاری ضمن تاکید بر احیای همه کارکردهای مساجد، گفت: مسجد باید به همه امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی و زیرساختی محله و منطقه رسیدگی کند.

«سید رضا افتخاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: نهادها و سازمان های مختلفی نظیر اوقاف و امور خیریه، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های مقاومت هرکدام با دستور کاری مشخص در حوزه های محوله درون مسجد فعالیت دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود 12 استان بحث مرکز رسیدگی به امور مساجد را دارند، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می تواند به منظور ساماندهی بیشتر امور مساجد این مرکز را تشکیل دهد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه مسجد پایگاه انقلاب در همه شرایط بوده، اظهار امیدواری کرد بتوان مساجد را با همکاری سایر نهادها و دستگاهی مرتبط فرهنگی ساماندهی کرد.

 

افتخاری به کمبود حضور روحانی در برخی از مساجد اشاره و اظافه کرد: در زمینه تبلیغ و بحث روحانی برای هر مسجد، در طرح جدید سازمان تبلیغات اسلامی امامت مسجد محله و روستا در این طرح به روحانی همان محل واگذار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: کارکرد مسجد باید بیشتر باشد، زیرا مسجد باید به همه امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی و زیرساختی محله و منطقه رسیدگی کند.

 

وی در ادامه، با اشاره به اینکه طراحی شهر در بحث فرهنگی اثرگذاری بالایی دارد، گفت: در سنوات گذشته طرح ساماندهی فرهنگی در شهر و استان مطرح شد و نشستی با حضور نهادهای فرهنگی برگزار و مقرر شد همه امور فرهنگی منطقه بررسی شود.

 

افتخاری خاطرنشان کرد: در قالب طرح جامع فرهنگی شهر و استان نیاز به مسجد، آسیب های فرهنگی و اجتماعی و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید هیئت امنا مساجد در نشستی دعوت شوند و راهبردها و راهکارهایی که مساجد برای رشد و تعالی فرهنگی شهر و استان می توانند داشته باشند در آن نشست مطرح شود.

پایان پیام/ 82