تجلیل از خانواده سردار شهيد «محمد قاسمیان» در راستای طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم

تجلیل از خانواده سردار شهید «محمد قاسمیان» در راستای طرح سه‌شنبه‌های تکریم

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
ششمین هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان تهران، با تجليل از خانواده سردار شهيد محمد قاسمیان برگزار شد.

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت و گو با خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان از اجرای ششمین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم استان تهران در ۱۴ مردادماه ۱۳۹۹ در منزل شهید سردار محمد قاسمیان از فرماندهان دفاع مقدس با حضور «احد جاودانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ،«رضا جلالی» مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران و «رضا ریاحی» مدیر عامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران برگزار گردید.

در این دیدار احد جاودانی ضمن بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و حماسه رزمندگان درباره خانواده شهدا بیان کرد: خانواده شهدا چشم‌وچراغ نظام و انقلاب هستند که برای اقتدار و عزت  نظام فرزندان  خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی افزود: دیدار و تکریم خانواده شهدا نعمت است که نصیب هرکس نمی‌شود در این دیدارها باید صحبت‌های پدران و مادران شهدا را بشنویم و آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین قدیریان با اشاره به رشادت‌های شهدا درهشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: همانگونه که یاد  و نام قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  و شهدای کربلا در تاریخ زنده و جاویدان است، یاد و نام و خاطره شهدای دفاع مقدس نیز که در راه اسلام جان خود را درطبق اخلاص قرارداده اند نیزجاویدان خواهد بود؛ بسی ما یه فضیلت است که یاد شهدا را زنده بداریم تافانوس روشن چراغ را تبار عاشقان و نوید بخش بشارتی نو باشد. 

وی در خصوص طرح ملی سه شنبه های تکریم توضیح داد:طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات برگزار می شود.

حجت الاسلام قدیریان افزود: این طرح با هدف شناساندن، تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران هم‌زمان با شروع دهه کرامت در سراسر کشور آغاز وتا هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

دراین مراسم حجت الاسلام غلامعلی قدیریان با اهدای لوحی از خانواده سردار شهید محمد ناظری تقدیر و علو درجات را از خداوند متعال برای آن شهید خواستار شد.

گفتنی است اين شهيد بزرگوار متولد 1338 متأهل و داري دو فرزند است. او کارگر راه آهن و به حرفه نقاشي منازل مشغول بود وي با آغاز جنگ تحميلي در کسوت بسيجي درآمد و بخاطر دفاع از حريم اسلام و قرآن همسر و فرزندان خويش را به دست خدا سپرد و در صحنه نبرد حق عليه باطل حاضر شد و نهايتا در عمليات خيبر در سال 1362 پس يک جنگ نمايان با دشمنان بعثي، در سن 24 سالگي به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

پيکر شهيد قاسميان سالها در منطقه طلائيه مفقودالاثر بود و پس از 11 سال غربت به آغوش وطن باز گشت.

 

پایان پیام/ 704