طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم» در کانون های مساجد گیلان آغاز شد

طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم» در کانون های مساجد گیلان آغاز شد

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضوانی نژاد از آغاز رسمی طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم» با هدف تکریم خانواده شهدای گیلان از امروز(۱۴ مرداد) در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در راستای بزرگداشت نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار و تکریم خانواده‌های معظم شهدا که با ابتکار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود از امروز(سه‌شنبه،۱۴ مرداد) در دیدار با خانواده شهید «محمد همرنگ نژاد» و با حضور «فیروز فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و «فاطمه شیرزاد»عضور شورای شهر و حجت الاسلام«محمدعلی رضوانی نژاد» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به صورت رسمی در این استان آغاز شد.

 

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در این دیدار با بیان اینکه طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی آغاز شد گفت: این طرح از ابتدای تیر شروع شده و تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح ملی به‌صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در دیدار با ۱۴ خانواده شهید اجرا می‌شود افزود: تکریم خانواده شهدا در قالب «سه‌شنبه‌های تکریم» در دستور کار تمامی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت مقابله با این بیماری گفت: در برخی شهرستان‌ها کانون‌های مجری، این مراسم را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد ادامه داد: این طرح به‌منظور احیای کارکرد فرهنگی، اجتماعی مساجد در محلات و همچنین در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان محله‌محوری و خانواده بنیان را از رویکردهای این طرح ملی اعلام کرد و گفت: سه‌شنبه‌های تکریم با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت برگزار می‌شود.

 

در ادامه  «عبدالله پاکاری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرده و تکریم خانواده شهدا را یک تکلیف و وظیفه همگانی عنوان کرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید گیلان حفظ آرمان‌های شهدا را ادای احترام به آنان دانست و بیان کرد: این شهید بزرگوار دارای یک فرزند دختر و یک فرزند پسر با تحصیلات عالی است که همسر شهید با تربیت فرزندان صالح راه این شهید را در جامعه ساری و جاری کرد.

 

گفتنی است، شهيد «محمد همرنگ نژاد» در سال ۱۳۶۵ و در سن ۳۶ سالگی در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نایل آمد. از وی یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

 

پایان پیام/ 84