معرفت و اخلاق شهدا در جامعه نهادینه شود

معرفت و اخلاق شهدا در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فاضلی با بیان اینکه باید معرفت و اخلاق شهدا را در جامعه نهادینه کنیم گفت: تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(سه‌شنبه،۱۴ مرداد) در طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» در دیدار با خانواده شهید همرنگ نژاد در رشت با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که از جان خود برای دفاع از میهن و اسلام گذشتند به تشریح جایگاه عید قربان و غدیر و پیوند آن با شهادت پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در سوره صاد و صافات عید قربان مطرح شده است گفت: حضرت ابراهیم(ع) اطاعت امر خدا کرد اما حضرت اسماعیل(ع) اطاعت ولایت کرد و با تمام وجود آن را پذیرفت.

 

وی صبر، بردباری و تبعیت از ولایت را ویژگی خانواده شهدا دانست و افزود: خداوند برخی‌ها را مورد امتحان الهی قرار می‌دهد تا آنها را برتری بخشد و خانواده شهدا در زمره این گروه هستند. در واقع شهادت جایگاه بلند و رفیعی است که خداوند متعال به والاترین انسان‌ها هدیه کرد.

 

فاضلی با بیان اینکه رنج و سختی که خانواده شهدا متحمل شدند از عهده همگان خارج است افزود: خانواده شهدا به ویژه همسرانشان پایدار به مرام و ارزش‎های شهدا بوده و با تربیت فرزندان صالح و متعهد ادامه‌دهنده راه آنان هستند.

 

وی تکریم خانواده شهدا را یک وظیفه و تکلیف اعلام کرد و بیان داشت: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا توسط مسئولان در راستای تکریم این قشر ایثارگر است.

 

فاضلی با تاکید بر اینکه شهید باوری مسئولان جهت تصدی پست مورد سنجش قرار گیرد گفت: باید معرفت شهدا را در جامعه نهادینه کرده و با پیروی از آنان به وظایف خود عمل کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها، آرامش و امنیت خود را مدیون شهدا هستیم اذعان کرد: زمینه‌ساز شرایط لازم جهت اشتغال فرزندان شهدا باشیم و از ظرفیت آنان جهت اداره امور بهره گیریم.

 

وی با تصریح اینکه از فرزندان شهدا خاطرات بسیار خوبی دارم اذعان کرد: مدیران باید در دیدن فرزندان شهدا هنرمند باشند، گاهی ممکن است فرزند شهیدی دچار لغزش و خطا شود اما نباید بزرگنمایی کنیم.

 

گفتنی است، شهيد «محمد همرنگ نژاد» در سال ۱۳۶۵ و در سن ۳۶ سالگی در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نایل آمد. از وی یک دختر و یک پسر به یادگار مانده است.

پایان پیام/ 84