راه‌اندازی پویش ملی تولید محتوا درباره مباهله/ تولید سرود و نمایش با الهام از این واقعه تاریخ‌ساز اسلام

راه‌اندازی پویش ملی تولید محتوا درباره مباهله/ تولید سرود و نمایش با الهام از این واقعه تاریخ‌ساز اسلام

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
راه‌اندازی پویش ملی تولید محتوا درباره مباهله، برگزاری مسابقه حفظ آیه مباهله ویژه کودکان، تولید سرودها و نمایش‌های فاخر با الهام از این واقعه تاریخ اسلام و اجرای مردمی برنامه‌های این روز ازجمله مواردی است که در نشست خبری «پویش مباهله» مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی اعرابی» در نشست خبری «پویش مباهله» که امروز (سه شنبه، ۱۴ مردادماه) در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد با اشاره به فعالیت ستاد مباهله از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حوزه های مجازی، دیجیتال و ...، گفت: امسال ویژه برنامه هایی در کارگروه های مختلف این ستاد برگزار می شود که در نوع خود کم نظیر است.
 

وی به معرفی برنامه های کارگروه های مختلف ستاد بزرگداشت مباهله پرداخت و گفت: وقتی خواستیم کار برای مباهله را شروع کنیم با برخی مشکلات و پیامدها روبرو شدیم لذا ابتدا تصمیم گرفتیم درباره این مناسبت، تولید محتوا داشته باشیم.

 
 
دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: تمام هزینه های برنامه های این ستاد از سوی مردم و خیران تامین می شود و این ستاد هیچ گونه وابستگی به هیچ دستگاهی ندارد. البته آقای انسانی جلسات خوبی با شهرداری و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای تبلیغ در حوزه تبلیغ برنامه های مباهله داشته اند.
 
 
وی اضافه کرد: محتواهایی در حوزه های کتاب، پویانمایی، مقاله و ... از سوی ستاد بزرگداشت مباهله تولید شده است که تولید کتاب هایی درباره دعا و دانشنامه از جمله این تولیدات است.
 
 
دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: سایت این ستاد نیز راه اندازی و تمام تولیدات ما در این سایت بارگزاری شده است. دبیرخانه دائمی تولیدات مبادلات نیز تشکیل شده است.
 
 
همچنین، «مفیدی» نیز در ادامه این نشست به تمام شدن کار تهیه آلبوم «روزی که مهر و ماه کامل شد» در یازده تِرک(آیتم) اشاره کرد و گفت: مسابقه حفظ آیه مباهله برای گروه خردسال در حال برگزاری است که به ۵۰۰ نفر اول بدون قرعه کشی، جوایزی تقدیم می شود. شبکه های امید و پویا نیز به پخش تبلیغات این برنامه ها می پردازند.
 
َ
دبیر کارگروه تولید محتوای ستاد بزرگداشت مباهله ادامه داد: مسابقه کتاب خوانی نیز از سوی این ستاد برگزار می شود که تمام مراحل آن به صورت مجازی انجام می شود.
 
 
وی افزود: با توجه به شرایط جامعه، مجموعه جشن های از غدیر تا مباهله به صورت آنلاین برگزار می شود. کتاب تعاملی و آموزش با بازی نیز برای گروه خردسال به منظور آشنایی بیشتر این گروه سنی با موضوع مباهله در حال تکمیل است که انشالله در پایان ماه ذی الحجه رونمایی می شود.
 
 
 
در ادامه این نشست، «علی انسانی» نیز در این نشست با بیان اینکه موضوع مباهله مورد غفلت ما قرار گرفته، درحالی که به تعبیر امروزی، انرژی هسته ای ما است، اظهار کرد: عید غدیر، سید اعیاد و تاج سر ما است ولی موضوع مباهله به تصریح در قرآن آمده است. خداوند از دو گروه می خواهد زنان، مردان و بچه های شان را بیاورد تا حقانیت اهل بیت (ع) برای همه روشن و اثبات شود. 
 
 
این عضو ستاد بزرگداشت مباهله افزود: پیامبر اسلام(ص) در روز مباهله، علی را جان خود نامید. متاسفانه اهمیت این روز، مظلومانه در ایران مورد بی مهری قرار گرفته است.‌ به هر کدام از مراجع گفتیم با کمال استقبال روبرو شدیم. سال اول، حجت الاسلام سید علی خمینی، در سال دوم، آیت الله جوادی آملی، سال بعدش، آیت الله صافی ما را در برگزاری جشن و برنامه های روز مباهله همراهی کردند.
 
 
وی با بیان اینکه امسال، ویروس منحوس مبحوس کرونا مانع از برگزاری برنامه های ستاد مباهله شد، اضافه کرد: ورزش باستانی که متعلق به ما ایرانیان است جزو برنامه های مهم برنامه های مباهله در پنج سال گذشته بوده است. 
 
 
انسانی ادامه داد: شش روز بعد از عید غدیر تا روز مباهله، هر روزش خاص و مناسبت مهمی است تا انشالله خداوند توفیق بدهد در سال آینده، برنامه های روز مباهله را با حضور گسترده مردم در تهران و سایر شهرها برگزار کنیم.
 
 
وی در پایان از خبرنگاران درخواست کرد که برای ترویج روز مباهله و فضیلت این روز و فضائل امیرالمومنین (ع) کم نگذارند.
 

 

همچنین، «علی خانزاده» نیز در این نشست، به مغفول ماندن مباهله در میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: پویش ملی تولید محتوای مباهله را امسال راه اندازی کردیم که از فردا آماده دریافت محتواهای جدید هستیم. هشتک مباهله، هشتک مباهله، روز شکوه اسلام و هشتک، روز مباهات پیامبر در قالب این پویش راه اندازی شده است و مردم تا اول ماه محرم، می توانند آثار خود را در محورهای فیلم، موشن گرافی، فیلم کوتاه، مداحی، سخنرانی، پادکست، عکس و عکس نوشته ارسال کنند.

 
دبیر فضای مجازی ستاد بزرگداشت مباهله افزود: روز میلاد پیامبر اسلام (ص)، زمان اعلام برندگان این پویش است که جوایز ارزشمندی نیز تقدیم برندگان می شود.
 
 
وی در ادامه از خبرگزاری ها خواست که بیش از گذشته در خدمت ترویج مباهله باشند و گفت: ما از رسانه ها و افردای که فعالیت موثر در حوزه مباهله داشته باشند تقدیر به عمل می آوریم.
 
 
خانزاده افزود: ما با گروه هایی که در زمینه تولید فیلم بلند انیمیشین با موضوع مباهله می توانند کار کنند مذاکراتی داشته ایم که انشالله بتوانیم به زودی کار تولید این انیمیشن را آغاز کنیم.
 
 
این گزارش می افزاید: «سید مهدی نظری» نیز در این‌ نشست با تاکید بر اینکه ستاد مباهله کاملا مردمی است و به هیچ دستگاهی وابسته نیست، گفت: مردم و خیرین مردمی تمام هزینه های برنامه های این ستاد را تقبل می کنند. 
 
 
مسئول امور مالی ستاد مباهله افزود: ما تا کنون در برگزاری برنامه های مختلف در بزرگداشت روز مباهله، الحمدالله دست خود را به سوی کسی دراز نکرده ایم. نقش رسانه ها در ترغیب مردم برای مشارکت در اجرای طرح ها و برگاری برنامه های این ستاد، بسیار مهم است.
 
 
اعرابی در ادامه این نشست با بیان اینکه خیلی از جلسات بزرگداشت روز مباهله، هر سال در استان های بیشتری برگزار می شود، اظهار کرد: امسال قرار است این برنامه ها به صورت کاملا مردمی و به دلیل شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار شود. 
 
 
دبیر ستاد بزرگداشت مباهله افزود: در حال تولید یک سرود و پنج‌ نمایش با موضوع مباهله هستیم که در اواخر ماه ذی الحجه، در رسانه ملی و فضای مجازی پخش می شود.
 
 
وی اضافه کرد: امسال ۲۴ برنامه در روز مباهله در ۲۴ نقطه از شهر تهران با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و در مدت زمانی یک ساعت، برگزار می شود. تبلیغات زیادی از سوی سازمان فرهنگی هنری و مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران به مناسبت مباهله در سطح شهر تهران انجام می شود.
 

پایان پیام/ 397