طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم توجه به مکتب شهدا را احیاء کرده است

طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم توجه به مکتب شهدا را احیاء کرده است

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
علیزاده، با اشاره به تاثیر برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، گفت: این طرح ملی بار دیگر توجه به مکتب شهدا را زنده و شرایط ادای احترام به خانواده معظم آنها را فراهم کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ششمین هفته از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در آستانه روز خبرنگار با حضور «سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، «محمدرضا سوقندی»، مشاور وزیر در امور ایثارگران و تجلیل از همسر و فرزند شهید «محمود صارمی» برگزار شد؛ همچنین طی این نشست در قالب ارتباط زنده تصویری از خانواده شهید «حسن مصطفوی»، شهید خبرنگار دوره دفاع مقدس استان کرمان و خانواده شهیدان غیور این استان «مجید و حمیدرضا انجم شعاع» تجلیل به عمل آمد.

 

«محمدرضا علیزاده»،  در بخشی از این ارتباط زنده تصویری با اشاره به طرح‌های علمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: طرح جامع فهما طرحی کامل و جامع در زمینه فعالیت‌های فرهنگی هنری است، همچنین طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» که ارادت به خانواده شهدا را نظم و بار دیگر مکتب شهدا را زنده و شرایط ادای احترام به این خانواده‌ها را فراهم کرده بسیار ستودنی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس این اداره کل تصریح کرد:  ۷۶ برنامه شاخص استانی و ملی همزمان با این ایام خواهیم داشت که براساس تقویم در حال اجرا است، در او‌لین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز شاهد افتتاح و رونمایی از تئاتر سردار آسمانی و در تلاش هستیم تا در دو بعد قرآنی و ادبی نیز جشنواره‌هایی داشته باشیم.

 

وی افزود: طرح ملی جشنواره سرود نیز با هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مورد شهید سلیمانی در حال طرح‌ریزی است.

 

در بخش دیگری از این ارتباط زنده تصویری با مزار شهدای استان کرمان خواهر شهیدان «مجید و حمیدرضا انجم‌شعاع» که به تازگی پدر جانباز خود که از هم‌رزمان شهید سلیمانی نیز بوده‌ را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: پدر ما جهاد با جان، مال و اولاد را انجام داد،  سرشار از عبادت خالصانه بود و هیچگاه نماز شب ایشان ترک نشد و در زمینه ولایت‌مداری و ولایت‌محوری بسیار مطیع رهبر معظم انقلاب بود. در زیر سایه چنین پدری برادران من تربیت شدند و به مقام والای شهادت رسیدند.

 

همچنین فرزند شهید «حسن مصطفوی» نیز در بخشی از این ارتباط زنده تصویری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان ابراز کرد: رهبر انقلاب نکاتی حکیمانه در مورد دشمنان کشور فرمودند که لازم است خوب به آنها دقت کنیم.

 

وی با اشاره به آخرین نامه پدر خود افزود: در نامه آخر خود همه را به ایمان، تقوا الهی و همراهی نظام جمهوری اسلامی  سفارش کرده بود.

پایان پیام/ 9